چهارباغ تبلور "باهمستان" در طراحی شهری اصفهان است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: تلاش شده موضوع با همستان و احساس با هم بودن در طراحی های شهری کلانشهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام دیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد حسینی نیا، امروز _چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰_ در آئین افتتاح پروژه‌های بازآفرینی بافت تاریخی شهر اصفهان، اظهار کرد: در کلانشهرها و به ویژه شهر اصفهان به واسطه ویژگی‌های فرهنگی و خصوصیت‌های میراثی لازم است مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به طراحی شهری داشته باشد.

وی افزود: مسئله کالبدی در کلانشهر اصفهان از ادوار قبل تا به امروز و به ویژه در دوره پنجم به طور خاص پیگیری شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار اصفهان گفت: در بعد اجتماع نیز باید احساس "باهمستان" ایجاد شده و این فرصت به جامعه داده شود تا مردم بر اساس ویژگی‌های خاص خود در کنار هم جمع شده و قرارگاه‌های رفتاری برای آنان ایجاد شود.

حسینی نیا با بیان اینکه موضوع با همستان در طراحی شهری به احساس با هم بودن اشاره دارد، افزود: در حوزه چهارباغ امروز شاهد فضای شهری هستیم که مباحث تاریخی و سرزندگی در آن هویدا است.

وی تصریح کرد: تلاش شده موضوع با همستان و احساس با هم بودن برای جامعه شهری در کلانشهر اصفهان که پایتخت فرهنگی جهان اسلام است ایجاد شده و می‌توان اعلام کرد در این دوره مدیریت شهری توجه به بُعد اجتماعی طراحی شهری محقق و هویدا شده و این فرصت را برای بخش تخصصی جامعه ایجاد کرده که از این فضاهای ایجاد شده بهره ببرند.

معاون معماری و شهرسازی شهردار اصفهان گفت: امید است این نگرشی که در کنار توسعه و باز آفرینی بافت‌ها ایجاد شده بیش از پیش اجرایی شود، زیرا شهر با شهروندان معنا می‌شود به طوری که هرگاه شهروندان بتوانند از محیط شهر استفاده کنند، شهر سرزنده خواهد بود.

کد خبر 512295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.