گلشهر آب کشاورزی ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: با وجود دو سد در گلپایگان اما کشاورزی گلشهر از حقابه آن‌ها بی نصیب مانده است، به منظور تخصیص حقابه کشاورزی مکاتبات متعددی انجام دادیم اما هیچ مسئولی جوابگوی مطالبات شهروندان نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شمس الله فیاضی امروز- چهارشنبه- در مراسم تقدیر از زحمات شوراهای شهر گلشهر، اظهار کرد: شهر ۱۳ کیلومتری گلشهر در کریدور مواصلاتی غرب به مرکز کشور قرار دارد که با وجود تردد خودروهای سنگین در اجرای آسفالت جاده اصلی نیاز به تخصیص قیر و همکاری اداره راه و شهرسازی داریم.

وی افزود: در شهر گلشهر یکی از بیشترین درخواست‌های شهروندان آسفالت معابر خاکی است که در اجرای آن نیاز به قیر یارانه‌ای داریم چون در توان شهروندان برای کمک خودیاری نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: فضای سبز شهر از محل یک استخر هزار مترمکعبی، یک حلقه چاه و سه ساعت آب کشاورزی آبیاری می‌شود اما با وجود وسعت این فضا با کمبود آب مواجه هستیم.

فیاضی با بیان اینکه قلعه تاریخی وداغ با سه هزار سال قدمت در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و برای بازسازی و مرمت نیاز به اعتبار دارد، گفت: میراث فرهنگی به عنوان متولی آثار تاریخی هیچ بهایی به این اثر تاریخی نمی‌دهد و حال و روز قلعه سه هزار ساله وداغ خوب نیست و روز به روز شاهد تخریب آن هستیم و از طرفی بودجه شهرداری گلشهر نیز توان مرمت آن را ندارد و به سرمایه گذار بخش خصوصی نیز اجازه کار و نگهداری نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه در شهر گلشهر بهداشت و درمان حال خوشی ندارد، تصریح کرد: قوانین و مقررات وضع شده برای گلشهر موجب نابودی این شهر خواهد شد، به داد گلشهر برسید.

رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: در شهر گلشهر شغل شهروندان کشاورزی و دامداری است اما در سه دهه اخیر با خشک شدن آب چاه‌ها کار کشاورزی مقرون به صرفه نیست.

فیاضی افزود: با وجود دو سد در گلپایگان، اما کشاورزی گلشهر از حقابه سد بی نصیب مانده است، به منظور تخصیص حقابه کشاورزی مکاتبات متعددی انجام دادیم اما هیچ مسئولی جوابگوی مطالبات شهروندان نبوده است، بروکراسی اداری برای به منظور انجام هر کاری سخت است.

وی تأکید کرد: اگر حقابه کشاورزی از محل دو سد تخصیص داده شود کشاورزی برای شهروندان مقرون به صرف است و بیکاری جوانان منطقه نیز رفع خواهد شد.

کد خبر 512293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.