ما شیراز را برای زندگی می‌خواهیم

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه مصوبات شورای پنجم مبتنی بر رویکرد انسان‌مدارانه بوده است، گفت: ما شیراز را برای زندگی می‌خواهیم؛ می‌خواهیم مردم به هم نزدیک شوند نه این که از هم فرار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالرزاق موسوی در آئین افتتاح پروژه‌های شهرداری منطقه یک و چهار شیراز ضمن تبریک هفته خبرنگار به اصحاب رسانه، اظهارکرد: خبرنگاران در انعکاس فعالیت‌های شورا و شهرداری نقشی بسیار تعیین‌ کننده داشتند و نظرات شهروندان را به خوبی منتشر کردند.

وی با اشاره به این که شورای پنجم با بالاترین رأی تاریخ انتخابات شوراها انتخاب شد، افزود: در نخستین نطق خود در شورای اسلامی شهر شیراز مشکل جامعه را در چند واژه تبعیض، فساد، فقر و دو واژه مثبت قانون و اخلاق خلاصه کردم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر قرار است مشکلات کشور را حل کنیم باید به این پنج واژه عمل کنیم، تعارف را کنار بگذاریم و هر کس در هر جایی فعالیت می‌کند باید مرزبندی خود را با این تعابیر مشخص کند.

موسوی تصریح کرد: در آئین افتتاح پروژه فضای شهری و زندگی استاد شجریان به خوبی شاهد هستیم که این مجموعه تنها پیاده‌راه نیست و تمامی نیازهای شهروندان را در زمینه‌های ورزشی، تفریحی و سلامت فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری هویت عمومی آن را می‌سازند و هویت اختصاصی برگرفته از تاریخ، فرهنگ و تمدن هر شهر است و چنانچه آن را نادیده بگیریم هویت عمومی نمی‌تواند نقش‌آفرینی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه عنصر اصلی هویت تاریخی شیراز همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام، ادیان و مذاهب است ادامه داد: هر شهر دارای دو هویت تاریخی و عمومی است.

موسوی هنر شورای پنجم را تعریف نوع نگاهش به شهر دانست و تصریح کرد: این شورا در نخستین گام راهبردها و رویکردهایش را ۸۶ بند تدوین کرد که بر اساس آن برنامه پنج‌ساله شیراز مدون شد.

وی شاخصه اصلی برنامه یادشده را برخورداری از امکان ارزیابی خواند و افزود: در این برنامه شهرداری موظف شد در بودجه سالانه‌اش برش‌هایی از این برنامه پنج ساله را بیاورد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به حدیث حضرت رسول اکرم(ص) که می‌فرمایند دو نعمت ناشناخته وجود دارد، یکی سلامتی و دیگری امنیت، گفت: با توجه به این حدیث، هم سلامت جسم و هم سلامت روح و نیز امنیت همه جامعه از جمله کودکان و نوجوانان اولویت است و فضای زندگی شجریان از جمله پروژه‌هایی است که می‌تواند این امنیت روحی و جسمی را ایجاد کند.

موسوی با تاکید بر این که شورای پنحم اقدامات بزرگی را ترتیب داده است، گفت: این شورا برای نخستین بار در طول عمر ۲۲ ساله فعالیت شوراها، مصوبات خود را مستندسازی کرد؛ همچنین در حوزه مبارزه با فساد تعارض منافع و شفافیت بیشترین مصوبات را داشته است.

وی با بیان این که در دوره چهارم ۱۳۷ جلسه علنی و ۸۲ جلسه غیرعلنی برگزار شد، گفت: این در حالی است که شورای پنجم در سال نخست پنج جلسه غیرعلنی، در سال دوم چهار جلسه، در سال سوم یک جلسه و در سال چهارم هیچ جلسه غیرعلنی برگزار نکرد که در ایران بی‌سابقه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس شورای اسلامی شیراز گفت: رأی‌گیری در شورای پنجم علنی بود و ما در عین این که مجموعه بودیم، احترام و استقلال رأی را هم حفظ کردیم و تمامی این موارد ارزش‌های انسانی بود که شورا به آن توجه کرد.

کد خبر 512284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.