جدیدترین و آخرین اخبار کنکور ۱۴۰۰

آغاز فرآیند انتخاب رشته ۱۴۰۰، انتشار و لینک دانلود دفترچه راهنما و راه اندازی سامانه مجازی انتخاب رشته، زمان آغاز انتخاب رشته بدون آزمون، آغاز انتخاب رشته دانشگاه آزاد و تغییر شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی جزو جدیدترین اخبار این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۰ حاوی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از با آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) از ساعت ۲۱ روز گذشته _سه شنبه ۱۲ مردادماه- به ترتیب برای گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی (بامداد چهارشنبه _۱۳ مردادماه)، ریاضی و فنی (ساعت ۱۱ چهارشنبه _۱۳ مردادماه)، هنر و زبان‌های خارجی (ساعت ۱۵ چهارشنبه _۱۳ مردادماه) منتشر شد تا پرونده دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ بسته شود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین و آخرین اخبار اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱ سازمان سنجش

رونمایی از سامانه مجازی انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰

سامانه مجازی انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ از روز گذشته تنها برای گروه علوم تجربی (ساعت ۱۸:۳۰ سه‌شنبه _۱۲ مردادماه) و ساعاتی پیش برای بقیه گروه‌های آزمایشی در دسترس قرار گرفته است. همچنین خرید سریال اعتباری جهت استفاده در سیستم راهنمای انتخاب رشته مجازی سراسری ۱۴۰۰ ممکن است.

بیشتر بخوانید: سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری ۱۴۰۰ در دسترس قرار گرفت+ لینک

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری از امروز _پنجشنبه ۱۴ مردادماه_ آغاز شد. انتخاب رشته برای همه متقاضیان (برای انتخاب کد رشته محل‌های با آزمون و پذیرش تنها بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود. فرآیند انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون جداگانه نخواهد بود. توضیحات کامل این دو روش پذیرش در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ آغاز شد+ لینک و آموزش تصویری

شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش یافت

سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از ۲۲ به ۲۴ سال به شرح زیر اصلاح شد:

حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۴ سال تمام (متولدین ۷۶/۰۷/۰۱ و بعد از آن) تعیین شده است.

زمان آغاز انتخاب رشته بدون آزمون مشخص شد

به اطلاع داوطلبان عزیز که تا کنون در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام ننموده اند می‌رساند برای ثبت نام و انتخاب رشته در رشته‌های بدون آزمون سال ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ امروز _پنجشنبه ۱۴ مردادماه_ به سایت سنجش مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته بدون آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۰+ لینک دانلود دفترچه راهنما

انتشار دفترچه راهنما و آغاز فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

انتخاب رشته متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در آزمون سراسری (به جز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) از امروز _پنج شنبه ۱۴ مردادماه_ آغاز شده و تا ساعت ۲۴ شنبه _۳۰ مردادماه_ ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد آغاز شد+ لینک دانلود دفترچه راهنما

کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد هستند (به جز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) می‌توانند تا ساعت ۲۴ _شنبه ۳۰ مرداد ماه_ با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. داوطلبان لازم است با استفاده از کد دسترسی مندرج در ذیل کارنامه و کد ملی به سامانه وارد شده و پس از پرداخت وجه انتخاب رشته نسبت به انتخاب حداکثر یکصد رشته و محل متناسب با گروه آزمایشی مربوطه اقدام کنند.

کد خبر 512278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.