آیا کودکان علائم کرونای طولانی مدت را تجربه می‌کنند؟

با توجه به نتایج مطالعات انجام شده، به ندرت پیش می‌آید که کودکان مبتلا به بیماری کووید-۱۹ علائم کرونای طولانی مدت را تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان معتقدند که کودکان کمتر از بزرگسالان در معرض خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند و در صورتی که به این بیماری مبتلا شوند نیز معمولاً کرونای بدون علامت یا نوع خفیف آن را تجربه خواهند کرد. گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر بیماری کووید -۱۹ بر کودکان مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، هزار و ۷۳۴ کودک بین سن ۵ تا ۱۷ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج تست کرونای افراد شرکت کننده در مطالعه بین ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ تا ماه فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی مثبت بود، محققان از آن‌ها درخواست کردند علائم بیماری خود را گزارش کنند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که از هر ۲۰ نفر، یک فرد علائم بیماری کووید -۱۹ را به مدت چهار هفته یا بیشتر تجربه کرده بود؛ همچنین، از میان هر ۵۰ نفر نیز یک نفر علائم کرونا را برای بیش از هشت هفته تجربه کرد.

به طور کلی، افراد بزرگ‌تر علائم بیماری کووید -۱۹ را برای مدت طولانی‌تری نسبت به کودکان کم سن‌تر تجربه کردند. به طوری که علائم بیماری کودکان بین ۱۲ تا ۱۷ سال با گذشت یک هفته بهبود پیدا کرد، اما افراد کم سن‌تر با گذشت پنج روز بهبود پیدا کردند. بیشترین علائم گزارش شده شامل سردرد و خستگی می‌شود و پس از آن نیز افراد از گلو درد و از دست دادن حس بویایی رنج می‌بردند.

نتایج این مطالعه در مجله Lancet Child and Adolescent Health منتشر شده است.

کد خبر 512207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.