هنر ایران در هیچ دوره‌ای فروغ خود را از دست نداده است

نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: هنر ایران هویت فرهنگی ما را شکل داده است اصالت خود را از صداقت، ایمان و جوانمردی وام گرفته و در مقابل صبر و امید و نشاط را به آیندگان هدیه داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت امروز (چهارشنبه) در سومین اجلاس بین‌المللی شهرداران و دبیران شهرهای جهانی صنایع دستی که به صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: مستندات بازمانده از گذشته تا امروز نشان می‌دهد درخشش هنر ایران در هیچ دوره‌ای از تاریخ این مرز و بوم فروغ خود را از دست نداده است.

وی افزود: هنر ایران هویت فرهنگی ما را شکل داده است اصالت خود را از صداقت، ایمان و جوانمردی وام گرفته و در مقابل صبر و امید و نشاط را به آیندگان هدیه داده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: باید بار دیگر ارزش‌های فرهنگی و هنرهای سنتی خود را پاس داشته و در هماهنگی با ویژگی‌های گریز ناپذیر دوران حاضر برگی دیگر از تاریخ کشورمان را در رنسانس صنایع دستی معاصر برای جهانیان رقم بزنیم از این رو ایده برگزاری جشنواره بین‌المللی صنایع دستی در اصفهان شکل گرفت.

وی تاکید کرد: امیدواریم همچنان که اصفهان به عنوان شهر صلح و همزیستی ادیان الهی در گذشته مطرح بود، امروز نیز با برگزاری این رویداد بین‌المللی گام مؤثری برای نزدیکی فرهنگ‌ها و هنرمندان فاخر سراسر جهان بردارد.

ملت تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی صنایع دستی در بخش‌های مختلفی برگزار شد و یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این جشنواره اهدا نشان بین‌المللی دست خلاق به برترین هنرمندان بود. این هنرمندان توسط شورای عالی داوری این جشنواره بین‌المللی انتخاب شدند.

دبیر نخستین جشنواره ملی صنایع دستی ایران گفت: همچنین در حاشیه برگزاری این جشنواره مسابقات صنایع دستی در ۲۰ رشته مختلف برگزار شد و در این راستا هنرمندان ایرانی آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند. نهایتاً با ارسال شش هزار و ۲۰۰ اثر در رشته‌های مختلف برای این جشنواره با حضور ۱۰۰ داور بین‌المللی این آثار مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۱۴ اثر برتر و پنج اثر خلاق و پنج پیشکسوت صنایع دستی انتخاب شدند و همای زرین جشنواره را دریافت کردند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای این جشنواره مسابقه طراحی خلاق صنایع دستی با هدف تزریق ایده‌های نو به این عرصه، مسابقه طراحی فرش با هدف تولید فرش دستبافت با خلاقیت‌های جدید، مسابقه طراحی پوشاک توسط صنایع دستی با هدف تلفیق مد روز با صنایع دستی و همچنین مسابقه بسته بندی خلاقانه با هدف ایده‌های نو در بسته بندی‌های نوین نیز برگزار کرد.

ملت یادآور شد: کارگاه‌های تخصصی، نشست‌های علمی، نمایشگاه مجازی در حوزه‌ی صنایع دستی از جمله برنامه جانبی این جشنواره بود.

وی تصریح کرد: امیدواریم جشنواره بین‌المللی صنایع دستی به عنوان اولین گام در اصفهان باعث شود تا هنرمندان در آینده با برنامه‌ریزی کامل و استفاده از ظرفیت‌های هنری امکان حضور در این جشنواره را داشته باشند.

کد خبر 512203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.