پایان افزایش نجومی هزینه مسکن در اسپانیا

مقامات محلی بارسلونا در اسپانیا مقررات جدیدی اعمال کرده‌اند تا به کابوس افزایش قیمت مسکن در شهر خاتمه دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی انتشار ویروس کرونا اقتصاد جهان با رکودی وصف‌ناپذیر مواجه شد که در این بین، مردم بارسلونا وضعیت معیشتی بسیار سختی را تجربه کردند. این در حالی است که با وجود بحران مالی تحمیل شده بر ساکنان پایتخت کاتالونیا، هرروز بر قیمت مسکن افزوده شده است به طوری که بسیاری از مردم توان پرداخت هزینه برای بی‌کیفیت‌ترین خانه‌ها را نیز ندارند. در همین راستا، مدیران شهر دست به دست هم داده و قوانینی وضع کرده‌اند که بر اساس آن، هر گونه افزایش نامعقول مسکن از سوی مالکان با برخورد قانونی مدیران مواجه خواهد شد. قوانین جدید از اوایل ماه سپتامبر به مرحله اجرا در می‌آید و تا پنج سال آینده بر شهر حاکم خواهد بود.

پایان افزایش نجومی هزینه مسکن در اسپانیا

مدیران بارسلونا ادعا کرده‌اند که سال گذشته قرار بود این قانون اجرا شود اما تا کنون اجبار آن از سوی مقامات تأیید نشده است. در این راستا، قوانین جدیدی برای پرداخت اجاره بهای مسکن در شهر اعمال خواهد شد تا از فشار وارد شده بر مردم در این زمینه کاسته شود. گزارشات حاکی است فشاری که بر بودجه خانواده برای پرداخت اجاره مسکن طی دوران کرونا وارد شده ۳۰ درصد بیشتر از درآمد آن‌ها است ضمن اینکه هر روزه قیمت خانه در بارسلونا افزایش نیز می‌یابد. پرداختن به این مسئله در مورد پایتخت کاتالونیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که بیش از یک سوم مردم شهر اجاره‌نشین هستند و افزایش قیمت مسکن از یک سو و بالا رفتن نرخ بیکاری در پی شیوع بیماری کووید -۱۹ از سوی دیگر، معیشت آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

بر همین اساس از آغاز سپتامبر سال ۲۰۲۱، امضا هر اجاره‌نامه مسکنی باید با مقایسه قرارداد قبلی و ۹۵ درصد شاخص قیمت پایه که توسط دولت بارسلونا به تصویب رسیده است، انجام گیرد. علاوه بر این، قیمت پایه مسکن نسبت به سال گذشته با پنج درصد کاهش مواجه خواهد بود که این قانون مشمول خانه‌هایی تا ۱۵۰ متر مربع مساحت می‌شود.

پایان افزایش نجومی هزینه مسکن در اسپانیا

کد خبر 512135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.