جاری شدن رودخانه دائمی با اجرای پروژه رودپارک مشهد

شهردار مشهد گفت: در این دوره، وظیفه اصلی من و همکارانم توسعه متوازن زیرساخت‌های شهر مشهد بود تا بتونیم عقب‌ماندگی‌ها رو جبران کنیم و یکی از این پروژه‌ها تبدیل به رودپارک شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رضا کلائی در اینستاگرام خود نوشت:

"مردم عزیز مشهد، سلام

خیلی خوشحالم از این‌که آخرین گزارش کاریم به عنوان شهردار مشهد به شما همشهریان عزیزم، یکی از مهم‌ترین و دوست داشتنی ترین پروژه‌های دوران حضورم در شهرداری مشهد هست؛ پروژه رود پارک مشهد

در این دوره، وظیفه اصلی من و همکارانم توسعه متوازن زیرساخت‌های شهر مشهد بود تا بتونیم عقب‌ماندگی‌ها رو جبران کنیم و یکی از این پروژه‌ها تبدیل به رودپارک شد.

جذابیت این پروژه این هست که در فضایی که سال‌ها خالی بودن زمین‌های اطراف بزرگراه امام علی (ع) جلوه زشتی به این نقطه از شهر مشهد داده بود حالا رودخانه دائمی مشهد به جریان افتاده و با آب دائمی در گردش و تعبیه ۲ حوضچه، خودِ جریان آب می‌تونه شور و شوق زندگی رو به آدم القا کنه.

مطمئنم عزیزانِ نگران مسائل محیط زیستی و آب حتماً میگن آقا توی این وضعیت بی‌آبی، چرا چنین پروژه‌ای!؟ باید عرض کنم که آب از سد گلستان سالیانه رهاسازی می‌شده و متأسفانه به هدر می‌رفت اما حالا با یک سیستم بازچرخانی و جریان دائمی، همون آبی که سال‌ها به هدر می‌رفت، می‌تونه باعث نشاط آفرینی و حال خوب در بین شهروندان باشه.

مساحت کلی پروژه ۴۴ هکتار هست که به جز جذابیت فوق‌العاده جریان آب، باید از ایجاد رینگ سلامت در محیط پیرامونی رودخانه و هم‌چنین مسیر دوچرخه سواری به طول ۴ کیلومتر یاد کنم.

درباره پنج‌گانه راهبرد سبز مدیریت شهری، خدا را شاکرم که پروژه‌های کوه پارک مشهد، زیست پارک مشهد و رودپارک مشهد به سرانجام رسیدند و پروژه بوم پارک مشهد (که مرتبط با کشف‌رود هست) و پروژه کشت پارک مشهد (که اولین بوستان کشاورزی شهری ایران به شمار میاد) پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی داشتند و انشاالله به دست مدیران بعدی شهر مشهد به افتتاح برسند.

از امشب فاز اول پروژه آماده است و امیدوارم فاز دوم که فاصله بین دندان پزشکان و پل ستاری هست در مدیریت شهری آینده مورد توجه دوستان قرار بگیره و به سرانجام برسه.

دکتر کاظمی تو این پروژه مثل یک رهبر مقتدر عمل کرد و همه سازمان رو پای کار آورد و بنیاد مسکن هم انصافاً عالی عمل کرد. دیگه میمونه بهره برداری خوبش توسط خانم مهندس عرب احمدی و مهندس عرب پور که مطمئنم مثل همیشه عالی خواهند بود. شرمنده همشونم.

پی نوشت: متأسفانه چون سخت‌ترین روزهای کرونایی شهرمون رو داریم سپری می‌کنیم برای حفظ سلامت شما مردم نازنین هیچ برنامه‌ای به مناسبت بهره برداری رود پارک نداریم و امیدوارم بعد از گذشتن از این پیک مرگبار، حالمون تویرود پارک بهتر باشه. "

جاری شدن رودخانه دائمی با اجرای پروژه رودپارک مشهد

جاری شدن رودخانه دائمی با اجرای پروژه رودپارک مشهد

کد خبر 512134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.