بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۱۵ با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال

صبح امروز _چهارشنبه ۱۳ مردادماه_ در یکصد و ششمین افتتاحیه‌های شهرداری، با حضور شهردار اصفهان ضلع غربی خیابان مقداد دوم، تقاطع غیر همسطح قهجاورستان، نیروگاه خورشیدی و بازگشایی ورودی پارکینگ جنب ساختمان اداری منطقه ۱۵ افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عملیات ساخت خیابان مقداد از خرداد سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال آغاز شده و هم اکنون رو به پایان است.

خیابان مقداد دوم از شمال به میدان اندوان و از جنوب به میدان سلمان متصل می‌شود و در واقع یکی از مسیرهای کمکی رینگ چهارم است.

حجم عملیات زیرسازی این پروژه ۲۷ هزار مترمکعب، حجم بتن‌ریزی ۴۵۰۰ مترمکعب، میزان آسفالت ۳۲۰۰ تن در سطح ۳۲ هزار مترمربع بوده است.

تقاطع غیر همسطح قهجاورستان نیز امروز مورد بهره برداری قرار گرفت. پل قهجاورستان در کیلومتر چهار تا هفت مسیر رینگ چهارم در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان به صورت زیرگذر از شرق به غرب واقع شده است (حدفاصل پل آفتاب تا میدان اندوان) و احداث آن از مرداد ۱۳۹۹ آغاز شده است.

نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۶۰ کیلووات، طرح دیگری است که به صورت رسمی در منطقه ۱۵ با صرف اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بهره‌برداری شد.

بزرگ‌ترین غفلت بشر امروزی را می‌توان توجه نکردن به بهره از انرژی بی‌پایان خورشید دانست، با توجه به بروز بحران انرژی فسیلی در سال‌های اخیر همچنین لزوم کاهش آلودگی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کنترل عرضه و تقاضا، جایگزینی انرژی‌های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی با انرژی‌های فسیلی اهمیت زیادی یافته است که دریافت انرژی عظیمی را توسط سیستم‌های دریافت کننده خورشیدی موجب شده و مرکب از تعدادی پنل خورشیدی است.

در همین راستا و برای حفظ منابع پایدار شهرداری، این منطقه احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت اسمی ۶۰ کیلووات را دی‌ماه سال گذشته در دستور کار قرار داد که در آن، این نیروگاه قادر خواهد بود سالانه بیش از ۱۲۰ مگاوات برق خورشیدی تولید کند.

این نیروگاه متشکل از سه دستگاه مبدل DC به AC و ۱۵۰ عدد پنل خورشیدی ۴۰۰ وات است و دوره بازگشت سرمایه اولیه این نیروگاه حدود شش سال است و در صورت افزایش قیمت خرید تضمینی توسط وزارت نیرو دوره بازگشت سرمایه اولیه می‌تواند به چهار سال کاهش یابد.

کد خبر 512130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.