عملکرد صندوق توسعه صنایع‌دستی بررسی شد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بررسی عملکرد صندوق توسعه صنایع‌دستی، فرش دستباف، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی طی چهار سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر مونسان در اینستاگرام خود آورده است:

"دیروز با حضور مدیران صندوق توسعه صنایع‌دستی، فرش دستباف، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، عملکرد این صندوق را در چهار سال گذشته بررسی کردم.

از ۱۲۶ مجموعه تاریخی واگذار شده توسط صندوق توسعه ۴۷ مجموعه در مرحله بهره‌برداری بوده که از این تعداد، ۲۰ مجموعه تاریخی با کاربری بوتیک هتل و اقامتی، ۷ هتل کاروانسرا، ۱۱ واحد فرهنگی و پژوهشی، ۹ خانه خلاق صنایع دستی و فرش و یک مجموعه با کاربری حمام ایرانی است. همچنین ۲۴ بنا در حال مرمت، ۳۸ بنا در حال طراحی و ۱۷ بنا در حال انعقاد قرارداد است.

از محل فعالیت‌های این صندوق از سال ۸۵ تاکنون برای ۱۷۴۶ نفر شغل، ۷۷۲۰ صندلی پذیرایی و ۱۰۰۹ تخت اقامتی ایجاد شده است. بازنگری سند احیا در دو سال گذشته، گسترش سهم بخش خصوصی در پیشبرد اهداف، راه‌اندازی پایگاه اطلاعات مکانی بناها، برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی، برگزاری بیش از ۳۲ رویداد فرهنگی در بناهای تاریخی و … از جمله فعالیت‌های این صندوق طی چهار سال گذشته است.

اقدامات اخیر در فرایند گسترش اقتصاد میراث فرهنگی مهم است و من از مدیران و کارکنان صندوق تشکر می‌کنم که دستاوردهای خوبی داشتند. با وجود آسیب‌های ناشی از سیل، تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، در این ۴ سال اقدامات مهمی در توسعه گردشگری صورت گرفته و من امیدوارم با تداوم این روند، سهم گردشگری ایران در اقتصاد و اشتغال بیش از گذشته افزایش یابد. "

عملکرد صندوق توسعه صنایع‌دستی بررسی شد

کد خبر 512086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.