حادثه امنیتی برای یک کشتی در نزدیکی بندر فجیره امارات

برخی منابع خبری از وقوع حادثه‌ای برای یک کشتی در سواحل امارات خبر داده‌اند.

به گزارش ایمنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع یک حادثه نظامی در نزدیکی بندر الفجیره امارات خبر دادند.

گروه تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه‌ای در نزدیکی سواحل بندر الفجیره امارات خبر داد و از کشتی‌ها خواست به محل حادثه نزدیک نشوند.

به گفته این نهاد، حمله ارتباطی به دزدی دریایی ندارد. بنابراعلام منبعی آگاه، این هشدار به کشتی‌های منطقه شده است که تا از این محل دور شوند.

دوکشتی با نام‌های The Front Crown و Golden Brilliant هر دو در محل این حادثه هستند و اکنون تحت فرمان قرار ندارند؛ این به این معناست که این دو کشتی جز در شرایط استثنایی قادر به مانور نیستند، بنابراین اکنون نمی‌توان آن‌ها را از سر راه کشتی‌های دیگر کنار برد.

بنابر اعلام یک منبع دریایی اکنون دو کشتی از پاناما و سنگاپور یک کشتی بدون پرچم در این محل قرار دارد. شبکه الجزیره نیز گزارش داد وزارت دفاع انگلیس از حادثه یا غیر مرتبط با دزدی دریایی در نزدیکی سواحل امارات خبر داده است. این شبکه همچنین به نقل از یک پایگاه بررسی داده‌های کشتی‌ها اعلام کرد: پیامی از سوی یک نفتکش حامل مواد شیمیایی ر نزدیکی سوحال فجیره آمده مبنی بر اینکه تحت فرمان نیست.

همزمان خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده دو کشتی در سواحل امارات هشدارهایی صادر کرده‌اند مبنی بر اینکه کنترل سکان‌هایشان را از دست داده‌اند. آسوشیتدپرس نوشته هنوز مشخص نیست چه اتافقی در سواحل الفجیره در حال به وقوع پیوستن است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نفتکش با پرچم سنگاپور به نام Golden Brilliant در خلیج عمان کنترل خود را از دست داد. گفته شده این تانکر اکنون پس از دوباره فعال شدن، به سمت مقصدی نامشخص در حال حرکت است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده ۴ کشتی در خلیج عمان که همگی نفتکش هستند، از کنترل خارج شدند. هیئت دریایی انگلیس نیز اعلام کرده است حادثه‌ای که در نزدیکی ساحل فجیره امارات رخ داده، حادثه ربایش احتمالی بوده است. این هیئت گفته احتمالاً کشتی در نزدیکی ساحل امارات دزدیده شده است.

برخی رسانه‌های انگلیسی به نقل از یک منبع امنیتی مدعی شدند که به نظر می‌رسد یک نفتکش از سوی ایران توقیف شده است. همچنین گفته شده افرادی مسلح سوار بر کشتی سوار شده‌اند.

بر اساس ادعای این رسانه‌ها، کشتی توقیف شده به نظر می‌رسد « Asphalt Princess» نام دارد. اطلاعات درج‌شده از این کشتی در پایگاه‌های رصد حرکت کشتی‌ها نشان می‌دهد که «آسفالت پرنسس» تحت پرچم پاناما تردد می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 512079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.