از برگزیدگان « نشان دست خلاق» در وزارتخانه تقدیر می شود

معاون صنایع دستی کشور گفت: اوایل هفته آینده از سه هنرمند گرانقدر و برگزیده ایرانی نشان دست خلاق دعوت می‌شود تا در وزارتخانه میراث فرهنگی کشور حضور یابند و لوح تقدیر جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران را از وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پویا محمودی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌الملی صنایع دستی که ظهر امروز- سه شنبه ۱۲ مردادماه- به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: یاد و خاطره دکتر الهیاری مدیر کل محترم میراث فرهنگی استان اصفهان که به دلیل ویروس کرونا درگذشت را گرامی می‌دارم و از زحمات دکتر علی اصغر مونسان، وزیر محترم میراث فرهنگی کشور برای حمایت‌ها و پیگیری‌های این جشنواره قدر دانی می‌کنم.

وی ضمن تشکر از دست اندر کاران جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران، گفت: به برگزیدگان هنرمند و توانمند کشورهای مالزی، چین و هند برای دریافت نشان دست خلاق و همچنین سه هنرمند ایرانی حائز این نشان که موفق شدند از داوری‌های سخت و ریزبینانه هیأت داوری عبور کنند و این جایزه را به خود اختصاص دهند، تبریک می‌گویم.

معاون صنایع دستی کشور ادامه داد: اوایل هفته آینده از سه هنرمند گرانقدر و برگزیده ایرانی نشان دست خلاق دعوت می‌شود تا در وزارتخانه میراث فرهنگی کشور حضور یابند و لوح تقدیر جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران را از وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی دریافت کنند.

محمودی اضافه کرد: از آنجایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم میزبان هنرمندان برگزیده بین‌الملی دست خلاق باشیم، نشان دست خلاق به همراه لوح تقدیر با امضای وزیر میراث فرهنگی به سفارت خانه‌های این سه کشور در جمهوری اسلامی ایران تحویل داده می‌شود تا به دست آنها برسد.

وی خاطر نشان کرد: برای رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و اینکه امروز مراسم تنفیذ ریاست محترم جمهور بود، نتوانستیم در اصفهان باشیم به همین دلیل مراسم را در محل وزارتخانه برگزار خواهیم کرد. امیدواریم که با پایان انتشار ویروس کرونا در جشنواره آتی به صورت حضوری و فیزیکی میزبان تمامی کسانی باشیم که به صورت آنلاین در این جشنواره شرکت و همکاری کردند.

معاون صنایع دستی کشور خاطر نشان کرد: جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران دومین رویداد بزرگ بین المللی ایران در سال ۲۰۲۱ است. هدف اصلی برگزاری این رویدادها ایجاد شبکه تعامل و دوستی بین هنرمندان ایران و سایر کشورها برای ایجاد طرحی سازنده در ارتقا صنایع دستی جهان بود.

محمودی خطاب به داوران و شرکت کنندگان خارجی این رویداد، تصریح کرد: برای انجام پروژه‌های مشترک و ایجاد بازارهای جدید مشترک در بین کشورهای عضو شورای جهانی صنایع دستی، دست همکاری همه شما را خواهیم فشرد. جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه به هنرمندان صنایع دستی این کشور اعتقاد دارد و با تمام توان از صنایع دستی این مرز و بوم حمایت می‌کند، از هرگونه اقدامات سازنده به منظور گسترش صلح، دوستی، رفع فقر در جهان، توسعه صنایع سبز به منظور حفاظت از کم آبی منابع طبیعی در دنیا و استفاده از تمامی ظرفیت‌های صنایع دستی در یک اقدام هم افزایانه پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: فردا در آخرین روز جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران جلسه هم فکری در رابطه با شهرها و روستاهای جهانی این صنایع را خواهیم داشت و گزارشات نهایی این چهار روز تهیه و به این شورا ارسال خواهد شد. روزانه بیش از ۵۰ نفر شرکت کننده به صورت لایو و زوم در این جشنواره حضور داشتند که نشان دهنده علاقمندان دنیا به برگزاری چنین رویدادها و اینکه کشورها باید ظرفیت و هنر یکدیگر را بشناسد، است.

معاون صنایع دستی کشور گفت: به مناسبت افتتاح جشنواره بین المللی صنایع دستی ۲۶ پل، میدان، گذر و خیابان در شهر جهانی اصفهان به نام رشته‌های مختلف صنایع دستی نامگذاری شد. از شهرداری و شورای شهر اصفهان برای این اقدام تشکر می‌کنم.

کد خبر 511996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.