تلاش برای تمدید مسی؛ موریبا در راه چلسی؟

خوان لاپورتا رئیس بارسلونا در تلاش است تا وضعیت مالی بد آبی اناری ها را سامان دهد و با مسی تمدید کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال بارسلونا که فصل پیش شرایط بسیار سختی را تجربه کرد، نتوانست در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا موفقیتی بدست آورد اما در کوپا دل ری قهرمان شد.

این باشگاه که با شیوع ویروس کرونا از لحاظ مالی ضررهای شدیدی کرده بود، در پست مدیریت هم با تغییراتی رو به رو شد و پس از برکناری بارتومئو، خوان لاپورتا بر مسند کار نشست. همان اول کار حسابرسی‌ها نشان از یک فاجعه داد.

بدهی بارسلونا با اشتباهات مدیران قبلی به یک میلیارد و چهارصد میلیون یورو رسیده و لیونل مسی هم که با بارتومئو به مشکل خورده بود و خواهان جدایی بود، درحال حاضر قراداد فعلی‌اش تمام شده است.

تلاش برای تمدید مسی؛ موریبا در راه چلسی؟



خوان لاپورتا برای طراز کردن دخل و خرج بارسلونا با ستاره‌ها وارد مذاکره شده تا دستمزدها را کاهش دهد. لئو مسی اولین نفری بود که ۵۰ درصد از قراداد خود را کم کرد تا نشان دهد شرایط وخیم تیم کاتالونیایی را درک می‌کند.

رئیس بارسلونا برای بالانس شدن دستمزدها و برای اینکه طبق قوانین لالیگا بتواند قراداد فوق ستاره خود را تمدید و ثبت کند و حتی برای خرید بازیکنان جدید، با سایر کسانی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند وارد مذاکره شده تا راهی برای کاهش حقوق یا فروش آنها پیدا کند، اما برخی از ستاره‌ها با رئیس راه نمی آیند.

در همین حال در خصوص نقل و انتقالاتی باشگاه بارسلونا، شرایط را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

بارسلونا که دیپای و اریک گارسیا و آگوئرو را چند وقت پیش به خدمت گرفته و قراداد امرسون در دفاع راست را منعقد کرده، به دنبال فروش چندین بازیکن خود مثل دمبله، گریزمان، کوتینیو، امتیتی، لنگله، پیانیج و.... است در عین حال به دنبال هافبک، مدافع کنار و مدافع وسط هم هست.

روی سه سناریو در مورد تمدید قرارداد مسی کار می‌کنند: ۱- فروش بریتویت با قیمت حداقلی ۱۵ میلیون یورو. ۲- خروج پیانیچ و اومتیتی. ۳- کاهش حقوق بزرگان رختکن. منابعی از داخل باشگاه به رسانه‌ها گفته‌اند که اگر این سه شرط برآورده شود، می‌توان مسی و گریزمان را با هم در بارسا دید.

تلاش برای تمدید مسی؛ موریبا در راه چلسی؟



۳ روز پیش افرادی از باشگاه و دمبله جلسه سه ساعتی داشتند. دمبله در آستانه تمدید قراردادش است، او احساسات خوبی دارد و فکر می‌کند وقت آن است که یک به قدم جلو بردارد، بازیکن ایده تمدید قرارداد را پذیرفته است.

دمبله نزدیک به تمدید قرارداد خود با حقوق کمتری است. اعضای باشگاه پس از ملاقات با دمبله نسخه جدیدی از او را دیدند و این چیزی است که آنها گفتند: "یا دمبله واقعاً تغییر کرده است، یا بازیگر خوبی است."

کومان (سرمربی تیم) به باشگاه گفته که اگر کوتینیو مجبور شود که بماند، مانعی برای آن نمی‌بیند. کومان در صورت امکان کوتینیو را در تیمش می‌خواهد، باشگاه به فکر قرض دادن او نیست؛ یا فروش یا ماندن تنها راه موجود است.

اگر شرایط اقتصادی اجازه دهد، بارسا تا آخرین روز نقل و انتقالات لاپورته مدافع منچستر سیتی را زیر نظر خواهد داشت. کاتالان‌ها با این اوصاف، کریستن رومرو از آتالانتا را هم مد نظر دارند. ضمن اینکه اگر پیشنهادی بیش از ۵۰ میلیون یورو برای گریزمان ارائه نشود، او در تیم می‌ماند.

احساس باشگاه در حال حاضر این است که اگه اتلتیکو سائول را به تیم انگلیسی بفروشد، گریزمان را می خرد، هرچند که آبی اناری‌ها هم به دنبال سائول بودند اما شرایط پیچیده، فعلاً این ترانسفر را غیر ممکن کرده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که ایلایش موریبا هافبک ۱۷ ساله‌ای که در تیم دوم بارسا و مدرسه فوتبال لاماسیا عضویت دارد و فصل پیش توسط کومان چند بازی برای تیم اصلی انجام داد، یک فصل بیشتر از قرادادش باقی نمانده و در چندین جلسه برای تمدید، خواسته‌های عجیبی از رئیس باشگاه داشته است.

به نظر می‌رسد او خودخواه شده و با توجه به اینکه تمام کارهایش توسط پدرش انجام می‌شود، قصد تمدید ندارد. چلسی خواهان او است اما لاپورتا هم اعلام کرده: اجازه نمی‌دهد بازیکنانی که لاماسیا با پرورش می‌دهد، به صورت رایگان تیم را ترک کنند. احتمالاً او با مبلغ ۳۰ میلیون یورو در بازار عرضه خواهد شد.

کد خبر 511993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.