جزئیات خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس جدید شهر اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان جزئیات خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس جدید شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود بنده خدا امروز _سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰_ در آئین ورود ۴۵ دستگاه اتوبوس جدید به ارزش دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان، اظهار کرد: امروز شاهد ورود ۴۵ دستگاه اتوبوس به شهر اصفهان هستیم که در چرخه حمل و نقل عمومی شهر قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۲۵ دستگاه از این اتوبوس‌های ۱۲ متری ساخت شرکت ایران خودرو دیزل است که استاندارد آلایندگی یورو چهار دارد و با استفاده از اعتبارات اوراق مشارکت ۱۳۰ میلیارد تومانی خریداری شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: برای خرید اتوبوس‌های جدید ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات باقیمانده نیز برای زیرساخت مسیر خط اتوبوس حدفاصل پایانه دارک تا میدان امام علی (ع) که تا شیخ صدوق ادامه پیدا می‌کند، ساخت ایستگاه اتوبوس و احداث پایانه دارک صرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های جدید دارای قابلیت کاهش ارتفاع برای استفاده معلولان و جایگاه مخصوص این قشر در اتوبوس است که تحت لیسانس بنز آلمان ساخته شده است.

بنده خدا با اشاره به ورود ۲۰ اتوبوس ساخت کارخانه عقاب افشان در شهر اصفهان گفت: ۲۰۰ میلیارد اوراق مشارکت در سال ۹۸ برای خرید اتوبوس دریافت کردیم که با استفاده از آن‌ها ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده و ۸۰ دستگاه اتوبوس با مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار وارد شهر اصفهان شد و مابقی بودجه در حدود ۴۰ میلیارد تومان صرف ایجاد زیرساخت مسیر حمل و نقل عمومی شهر از خیابان هشت بهشت تا خیابان آتشگاه، خرید تجهیزات الکترونیکی در مسیر برای عبور اتوبوس‌ها و اولویت بندی تردد این وسایل شد.

وی ادامه داد: ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که مبلغ آن قبلاً پرداخت شده است در حال حاضر ۱۲۰ میلیارد تومان ارزش دارد که دارای استاندارد آلایندگی یورو پنج بوده و برخوردار از سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم کاهش آلایندگی‌ها، سیستم کاهش ارتفاع برای سالخوردگان و معلولان و رمپ ویژه توانخواهان است.

کد خبر 511927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • پارسا IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    خییلی خیلی خوب