جدیدترین اخبار انتشار و دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰

دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد و داوطلبان از پنجشنبه _۱۴ مردادماه_ باید نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۰ حاوی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از با آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) به تفکیک هر پنج گروه آزمایشی از امروز _سه شنبه ۱۲ مردادماه_ تا ساعاتی دیگر در درگاه الکترونیکی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود و داوطلبان از پنجشنبه _۱۴ مردادماه_ باید نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ منتشر شد+ لینک دانلود

انتخاب رشته برای همه متقاضیان (برای انتخاب کد رشته محل‌های با آزمون و پذیرش تنها بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود. فرآیند انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون جداگانه نخواهد بود. توضیحات کامل این دو روش پذیرش در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته ارائه شده است.

متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون (روزهای ۹ تا ۱۲ تیر) بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌های پذیرش تنها با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کد رشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

کد خبر 511882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IQ ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    من ایران نیستم سایت سنجش هم برام باز نمیشه چیکار کنم