اخبار منفی به بازار خودرو مخابره شده است

یک کارشناس بازار خودرو گفت: اکنون با توجه به این که سیگنال‌های منفی سیاسی به بازار مخابره شده است آنهایی که خریدار بوده و دست نگه داشته بودند تا توافق شده و خودرو ارزان شود، اکنون از ترس این که شاید با توجه به شرایط آینده بازار خودرو روند افزایشی داشته باشد اقدام به خرید کرده‌اند.

بابک صدرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با وضعیت بازار خودرو در دولت سیزدهم اظهار کرد: تحلیل بازار خودرو امری کاملاً سیاسی است و به این که توافقات هسته‌ای چگونه پیش خواهد رفت بستگی دارد با تغییر دولت‌ها تغییری در بازار خودرو اتفاق نمی‌افتد، واقعیت بازار خودرو در واقع وابسته به اتفاقات سیاسی و بین‌المللی است و تغییری نخواهد کرد.

وی افزود: اگر تحریم‌ها به همین شکل ادامه یافته و تغییری در فضای سیاسی پیش نیاید بر قیمت دلار و مسائل اقتصادی از جمله تأمین قطعه برای خودروسازان تأثیرگذار خواهد بود، با اضافه شدن تحریم‌ها عرضه و تولید خودرو کاهش یافته و این اتفاق در قیمت تأثیر مثبت گذاشته به طوری که قیمت خودرو افزایش می‌یابد، اما اگر توافقاتی انجام شده و تحریم‌ها کمتر شود، بازار آرامش روانی گرفته و قیمت‌ها حداقل تا مدتی به ثبات می‌رسد.

این کارشناس خودرو درباره بورسی شدن بازار خودرو نیز گفت: در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود نداشته و بعید است بتواند تأثیری در قیمت خودرو داشته باشد.

صدرایی اضافه کرد: اکنون با توجه به این که سیگنال‌های منفی سیاسی به بازار مخابره شده، آنهایی که خریدار بوده و دست نگه داشته بودند تا توافق شده و خودرو ارزان شود، اکنون از ترس آن که شاید با توجه به شرایط آینده بازار خودرو روند افزایشی داشته باشد اقدام به خرید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در یکی دو هفته اخیر بازار به این سمت حرکت کرده است که مردم و کسانی که واقعاً نیازمند به خرید خودرو هستند برای خرید آن اقدام کرده‌اند.

این کارشناس بازار خودرو در ارائه راهکارهایی برای مدیریت بازار خودرو، خاطرنشان کرد: باید تقاضای واقعی بازار شناسایی شده و خودروسازها بر اساس این تقاضا خودرو تولید کنند علاوه بر این فروش خودرو با قرعه‌کشی حذف شده و بازار به حالت سابق بازگردد، راهکارهایی که تا کنون بوده نیز فقط منجر به افزایش قیمت خودرو شده است.

کد خبر 511857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.