اضافه شدن ۴۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان از ورود ۴۵ دستگاه اتوبوس تازه نفس به خیابان های این کلانشهر خبر داد و گفت: با ورود ۴۵ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان، عمر این ناوگان از ۸.۹ به ۸.۲ سال می‌رسد.

مسعود بنده‌خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۲۵ دستگاه اتوبوس ایران خودرو دیزل ۱۲ متری جدید با هزینه‌ای بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال و ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید اسکانیا به ارزش ۱,۲۰۰ میلیارد ریال خریداری شده و به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه می‌شود.

وی با بیان این که این اتوبوس‌ها دارای استاندارد یورو پنج است و بدین سبب آلایندگی کمتر نسبت به اتوبوس‌های یورو چهار دارد، افزود: قیمت هرکدام از این اتوبوس‌ها زیر دو میلیارد تومان تمام شده که اگر قرار بود اکنون خریداری شود، با قیمت‌های فعلی اصلاً قابل مقایسه نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به مشخصات اتوبوس‌های خریداری شده از ایران خودرو با نام آتروس، خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها با موتور بنز یورو چهار مجهز به فیلتر جاذب ذرات و دوده(DPF)، دارای امکانات رفاهی برای افراد توانخواه نظیر رمپ ویلچر و کالسکه کودک و امکان کاهش ارتفاع اتوبوس از یک طرف برای راحتی سوار شدن این افراد و کلید درخواست توقف در ایستگاه جهت جلوگیری از راه افتادن اتوبوس در هنگام پیاده و سوار شدن مسافر است.

بنده‌خدا گفت: حرکت نکردن اتوبوس در زمان باز بودن درها، صندلی‌های راحت مسافری با تفکیک بخش معلولان و دارا بودن سیستم سرمایشی تقویت شده از دیگر ویژگی‌های بارز اتوبوس‌های خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در یکصد و دومین برنامه افتتاحیه‌های شهرداری عملیات اجرایی ساختمان دفتر مرکزی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری آغاز خواهد شد.

کد خبر 511854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.