پایان کار کاروان المپیک ایران در روز دوازدهم المپیک توکیو ۲۰۲۰ + جزئیات

کاروان ایران در دوازدهمین روز المپیک از بامداد امروز (سه‌شنبه) پا به عرصه رقابت گذاشت که روز درخشانی برای ورزش ایران و به ویژه کشتی فرنگی رغم خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز سه‌شنبه_ ۱۲ مرداد ماه _ ورزشکاران المپیک ایران در دهمین روز از رقابت‌های المپیک، در رشته‌های مختلف به رقابت با حریفان خود پرداختند که نتایج آن به شرح زیر است:

* محمدرضا گرایی با پیروزی هشت بر صفر برابر رقیب کلمبیایی خود، مقتدرانه به یک چهارم نهایی وزن -۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی صعود کرد.

بیشتر بخوانید:

پیروزی آسان محمدرضا گرایی برابر کشتی‌گیر کلمبیایی

* فرانک استابلر آلمانی نیز با بردن کشتی خود رقیب محمدرضا گرایی در یک چهارم شد. گفتنی است این فرنگی‌کار آلمانی سه مدال طلا قهرمانی جهان را در کارنامه دارد.

* گرایی در شرایطی که استابلر سرشناس عقب بود، در ثانیه‌های پایانی توانست کشتی را به سود خود خاتمه دهد تا با شکست این عنوان دار جهان، راهی نیمه‌نهایی شود.

بیشتر بخوانید:

صعود ارزشمند گرایی به نیمه نهایی با غلبه بر کشتی‌گیر سرشناس آلمانی

* زوییدزه از گرجستان توانسته دو حریف قدر خود در وزن -۶۷ کیلوگرم را از پیش رو بردارد و در برای صعود به فینال باید نماینده کشورمان یعنی محمدرضا گرایی کشتی بگیرد. این مبارزه از ساعت ۱:۴۵ دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد.

* محمدرضا گرایی در نیمه‌نهایی با نتیجه ۶ بر یک زوییدزه گرجستانی را شکست داد تا به فینال کشتی فرنگی وزن -۶۷ کیلوگرم راه یابد. برنده نبرد جدال نسیبوف اکراینی و السید مصری رقیب گرایی در فینال را مشخص خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

محمدرضا گرایی فینالیست شد

رقیب گرایی در فینال مشخص شد

* پرویز نسیبوف، کشتی‌گیر اکراینی با غلبه بر رقیب مصری خود در نیمه نهایی جواز حضور در فینال را به دست آورد تا حریف گرایی در نبرد پایانی دسته -۶۷ کیلوگرم شود.

* محمدعلی گرایی در رده بندی مغلوب با وجود آنکه از حریف پیش افتاده بود، به آبیکو ژاپنی باخت تا دستش از مدال کوتاه بماند.

بیشتر بخوانید:

ناکامی تلخ محمد علی گرایی از کسب برنز

* علی هاشمی نماینده کشورمان در وزنه‌برداری دسته -۱۰۹ کیلوگرم که هم‌اکنون در حال برگزاری، در نخستین حرکت خود در یک ضرب موفق به ثبت وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی شد. گفتنی است او برای حرکت بعدی خود، در خواست وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی را داشته است.

* هاشمی در دومین تلاش خود وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی را با حرکت یک ضرب بالا سر برد.

* هاشمی در آخرین حرکت یک ضرب، با مهار وزنه ۱۸۴ کیلوگرمی رکورد خودش را افزایش داد تا شانس خوبی برای کسب مدال داشته باشد.

* با پایان حرکت یک ضرب دسته -۱۰۹ کیلوگرم، هاشمی در یک ضرب پنجم شد. در این گروه مارتیروسیان از ارمنستان رکورد یک ضرب المپیک را با مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرمی جابجا کرد.

* محمد هادی ساروی در رده بندی وزن -۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ساوولاین از فنلاند را ۹ بر ۳ مغلوب کرد تا به مدال برنز دست یابد.

بیشتر بخوانید:

چراغ اول کشتی؛ ساروی برنز گرفت

جایگاه ایران در جدول توزیع مدال‌ها پس از مدال برنز محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی + جدول

* با مدال هادی ساروی، مجموع مدال‌های کاروان ایران به یک طلا و یک برنز رسید تا کشورمان با چهار پله صعود، در جایگاه چهل و هشتم جدول توزیع مدال قرار گیرد.

* بلاروس، استونی، فیجی و ازبکستان نیز با تعداد مدال مشابه به همراه کشورمان در رده چهل و هشتم جدول جا خوش کرده‌اند.

* هاشمی در دو حرکت ابتدایی دوضرب برای وزنه ۲۲۶ کیلوگرم اقدام کرد که موفق به مهار این وزنه نشد. او در سومین حرکت و برای فاصله انداختن بین حرکات خود وزنه ۲۲۸ کیلو را انتخاب کرد و در مهار این وزنه هم ناکام ماند.

بیشتر بخوانید:

ریسک هاشمی در دو ضرب، شانس برنز را از او گرفت

* در صورتی که هاشمی ۲۲۶ را به ثبت می‌رساند، ضمن بهبود رکورد شخصی خود شانس بالایی برای مدال برنز داشت.

کد خبر 511843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.