برپایی جشن عروسی ۲۵۰ نفر را در آمل کرونایی کرد

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آمل گفت: برپایی مراسم جشن عروسی دریکی ازتالارهای روستایی دراین شهرستان منجر به کرونایی شدن دست کم ۲۵۰ نفر شد.

به گزارش ایمنا، احمد علی رمضانی اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد در این جشن که حدود ۲۰ روز قبل برگزار شده بود، بیش از ۵۰۰ نفر از سوی صاحب عروسی دعوت و حضور داشتند که پس از رصد میهمان مراسم دریک دوره زمانی یک تا دو هفته‌ای، متأسفانه ۲۵۰ نفر از آنها به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد، با پیگیری‌های که انجام شده هم برای صاحب عروسی و هم مدیر تالار پذیرایی، پرونده تخلف و جرم تنظیم و برای ادامه مراحل قضائی تحویل دادستانی و دادگستری شهرستان شد.

جشن‌های عروسی و دورهمی ها همچنان معضل شهرستان آمل

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با بیان اینکه متأسفانه از ماه گذشته تاکنون این شهرستان به علت شیوع گسترده بیماری دلتا کرونا در وضیعت بحرانی کرونایی قرار دارد، تصریح کرد، با وجود قرمز بودن شهرستان از سه هفته قبل تاکنون، متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها دانسته یا ندانسته اصرار به برگزاری مراسم‌های عروسی در تالارها، باغ‌ها و یا خانه‌های خودشان می‌کنند.

رمضانی با هشدار به اینکه موج جدید دلتا کرونا به هیچ کسی رحم نمی‌کند، و متأسفانه آمار بیش از حد ظرفیت بیمارستان‌های شهرستان آمل اکنون گواه محکمی بر این موضوع است، ادامه داد: متأسفانه شهروندان بی توجه تر از گذشته به شیوه نامه‌های بهداشتی شدند و از مهم و بدتر اینکه در پایان هفته در مناطق کوهستانی شهرستان، دورهمی و تجمع‌های خانوادگی دارند.

پذیرش و بستری دو برابری بیماران کرونایی در آمل

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۵ بیمارستان دولتی و خصوصی شهرستان آمل درگیر ببیماران کرونایی است، تصریح کرد، ظرفیت تخت‌های درمانی شهرستان در حالت عادی برای ۴۷۰ نفر است که اکنون با توجه به شیوع بالای دلتا کرونا بیش از هزار نفر به صورت سرپایی و بستری در بیمارستان‌های شهرستان خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

درخواست تعطیلی دو هفته‌ای آمل

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با بیان اینکه متأسفانه شیوع گسترده بیماری کرونا دلتا در پیک پنجم و آمار بالای ابتلاء در این شهرستان با توجه به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان که البته قابل پیش بینی هم بوده است، گفت: با توجه به وضعیت بحرانی کرونایی که اکنون شهرستان آمل دارد، از حدود ۲۰ روز قبل درخواست تعطیلی دو هفته‌ای شهرستان آمل را به فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری مازندران داده بودیم که همچنان منتظر این درخواست از ستاد ملی کرونا هستیم.

منبع: مهر

کد خبر 511811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.