آیا واکسن‌های چینی در برابر گونه دلتا ویروس کرونا موثر است؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن‌های تولید شده در چین در برابر گونه دلتا ویروس کرونا موثر هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همه ویروس‌ها با گذر زمان جهش پیدا می‌کنند. ویروس کرونا نیز از زمان آغاز شیوع آن تا کنون چندین بار جهش یافته است. همانطور که مشخص است گونه‌های جدید ویروس کرونا نیز ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد که با گونه‌های پیشین متفاوت خواهد بود.

یکی از گونه‌های نگران کننده ویروس کرونا گونه دلتا است. محققان معتقدند که سرعت انتقال‌پذیری این گونه از ویروس دو برابر گونه اصلی است و با سرعت بیشتری منتقل می‌شود، آسان‌تر به سلول‌های میزبان ریه متصل می‌شود و باعث بروز علائم شدید بیماری کووید -۱۹ می‌شود. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گونه دلتا ویروس کرونا ممکن است تأثیرات آنتی بادی تولید شده توسط واکسن‌ها را خنثی کند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن‌های تولید شده در کشور چین قادر است با گونه دلتا ویروس کرونا مقابله کند و مانع بروز بیماری کووید -۱۹ شود. این واکسن‌ها خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در چین (China CDC) نیز این موضوع را تأیید کرده است. همانطور که مشخص است هیچ واکسنی نمی‌تواند به صورت کامل و ۱۰۰ درصد مانع بروز بیماری‌های عفونی شود اما گونه‌های مختلف ویروس کرونا هنوز توسط واکسن‌های موجود قابل کنترل است.

کد خبر 511681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    پس چرا باید دوباره تو چین شیوع پیدا کنه؟
    • سامان IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      به دور از سیاسی بازی آیا توی آمریکا شیوع پیدا نکرده؟
    • محمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      0 0
      واکسن پیشگیری از ابتلا نمیکنه .کسی که واکسن زده مبتلا میشه ولی بیماری منجر به مرگ فرد مبتلا نمیشه