شرق اصفهان به‌زودی غیرقابل سکونت می‌شود/ دولت آینده با اقتدار مشکل آب فلات مرکزی را حل کند

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: دولت فعلی وظیفه خود را در خصوص مقابله با بحران آب به نحو احسن انجام نداد و امیدواریم دولت آینده با اقتدار مشکل آب فلات مرکزی را حل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا امروز (دوشنبه) در آخرین جلسه شورای اسلامی شهرستان اصفهان در دوره پنجم با بیان این که اعضای شورای شهرستان عملکردی رضایت‌بخش داشتند و تلاش کردند آنچه هدف خود قرار داده بودند را تا حد توان انجام دهند، اظهار کرد: امیدواریم آنچنان که وارد شورای شهر شدیم، به همان شکل، با وجدانی راحت از شورا خارج شویم.

وی ادامه داد: ادوار شورای شهر مانند دو امدادی بوده و لازم است مدیریت‌های شهری با تلاش بیشتر، زمان کمتر و کیفیت بالاتری میراث کاری دوره‌های گذشته را ادامه دهند.

رئیس شورای شهرستان اصفهان با بیان این که بسیاری از نامزدهای انتخابات شورای شهر بدون دلیل قانونی ردصلاحیت شدند، تصریح کرد: نظارت استصوابی در خصوص مجلس و دولت وجود دارد اما صلاحیت شوراها استصوابی نیست؛ بسیاری از نامزدها به دلیل التزام نداشتن به قانون اساسی و ولایت فقیه ردصلاحیت شدند در حالی که من هنوز هم نمی‌دانم چرا و با چه دلیلی می‌گویند به ولایت فقیه و قانون اساسی التزام ندارم.

وی تاکید کرد: به خیلی از نامزدها ظلم شد و بسیاری از آن‌ها هنوز هم علت ردصلاحیت خود را نمی‌دانند؛ این افراد کسانی بودند که به این نظام اعتقاد دارند و پشتیبان آن هستند اما بدین شکل کنار زده شدند.

شریعتی‌نیا با اشاره به تأسیس چهار شهرستان در شرق اصفهان، ادامه داد: این مهم باید چند سال پیش اتفاق می‌افتاد و خدا را شاکریم که پیگیری‌ها نتیجه داد و شورای شهرستان نیز توانست نقش کوچکی در تحقق این امر داشته باشد.

وی با بیان این که طبق تقسیمات جدید ورزنه، کوهپایه، هرند و جرقویه از اصفهان جدا و هرکدام به صورت جداگانه شهرستان محسوب می‌شود، افزود: امیدواریم تأسیس این چهار شهرستان باعث افزایش رفاه و آبادانی آن منطقه شده و خدمات بیشتری به مردم داده شود که یقیناً این اقدام موجب استحکام بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با بیان این که فلات مرکزی ایران چند سال است که دچار خشکسالی شده است، گفت: اصفهان به ویژه در شرق تا چند سال آینده به علت فرونشست زمین و بحران آب خالی از سکنه خواهد شد؛ دولت فعلی وظیفه خود را در خصوص مقابله با بحران آب به نحو احسن انجام نداد و امیدواریم دولت آینده با اقتدار مشکل آب فلات مرکزی را حل کند.

وی گفت: خیلی از ما کشاورز بوده‌ایم و دام برای کشاورزان و روستاییان اهمیت زیادی دارد اما وقتی حرف این افراد شنیده نمی‌شود و دیده نمی‌شوند، کار به جایی می‌رسد که یکی از اهالی روستا می‌آید و گاو خود را در معبر عمومی سر می‌برد، این به سبب آن است که حرف آن فرد شنیده نمی‌شود.

شریعتی‌نیا با بیان این که مسئولان نباید به گونه‌ای عمل کنند که مردم خیال کنند سخن آن‌ها شنیده نمی‌شود، ادامه داد: بالادست آب نیست و تا کمبودها جبران نشود کاری نمی‌توان کرد؛ وزارت نیرو بدون داشتن هیچ‌گونه مجوزی و بدون داشتن هیچ حق شرعی و قانونی حقابه مردم را از حوضه زاینده رود می‌برد.

وی تاکید کرد: دولت باید به نحوی این کمبود آب را تأمین کند که مشکل محیط زیست و کشاورزان اصفهان حل شود و اگر این اتفاق نیفتد و آب شرق اصفهان تأمین نشود، این منطقه به‌زودی به شرایطی می‌رسد که قابل سکونت نخواهد بود.

کد خبر 511659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.