ساخت کلانشهرها با سیاست‌‎های کلی نظام در تضاد است

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: بنا بر نظر کارشناسان هر چقدر بتوانیم شهر را در ابعاد کوچک‌تری مدیریت کنیم می‌توانیم راحت‌تر در حوزه‌های مختلف از جمله آب که بسیار حساس است خدمات‌رسانی کنیم.

اکبر کاووسی امید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بروز بحران آب در بسیاری از کلانشهرهای کشور، اظهار کرد: از نظر من بروز بحران آب به نتایج سیاست‌های نادرستی مربوط می‌شود که احتمالاً در برخی حوزه‌ها مثل سدسازی، بدون مطالعاتی که پیوست محیط زیستی داشته باشد اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت کلانشهرها با سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی در تضاد است و در نظام اسلامی بر اساس منویات حضرت امام (ره) ساختار روستاها باید تقویت شود زیرا در روستاها تولید اتفاق می‌افتد اما شهر نماد مصرف‌گرایی است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: بعضی شهرهای ما در طول این سال‌ها به سمت کلانشهر شدن پیش رفتند، مصرف گرایی رواج پیدا کرد و سرمایه‌ها در شهرهای بزرگ متمرکز شد همچنین بسیاری از روستاها به شهر الحاق شدند و یکی از علل بحرانی که ما هم اکنون در کمبود آب تجربه می‌کنیم و با آن مواجه هستیم تشکیل کلانشهرها است.

کاووسی امید با بیان اینکه شکل‌گیری کلانشهرها منجر به ایجاد بحران آب شده است، ادامه داد: برای تأمین آب این کلانشهرها سدهایی بدون پیوست مطالعات محیط زیستی ساخته شده و اکوسیستم طبیعی کشور در برخی مناطق به هم ریخته است.

وی تاکید کرد: شهر همدان هم اکنون نیز ظرفیت‌های خوبی دارد اما بسیاری تمایل دارند آن را به سمت کلانشهر شدن حرکت دهند که با سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در تضاد است.

عضو منتخب شورای شهر همدان گفت: بنا بر نظر کارشناسان هرچقدر بتوانیم شهر را در ابعاد کوچک‌تری مدیریت کنیم می‌توانیم راحت‌تر در حوزه‌های مختلف از جمله آب که بسیار حساس است خدمات‌رسانی کنیم.

کد خبر 511642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.