خروج نیروهای آمریکایی از عراق در هاله‌ای از ابهام است

یک کارشناس مسائل عراق گفت: علی‌رغم اینکه کاخ سفید بیانیه‌ای مبنی بر خروج نیروهای آمریکا از عراق منتشر کرده است، اما هنوز جزئیاتی از این تصمیم اعلا نشده و به نظر می‌رسد خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از عراق در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

فرزان شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق اظهار کرد: طی دیداری که بین نخست وزیر عراق با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رخ داد، قرار شد برخی از نیروهای نظامی ایالات متحده تا پایان سال میلادی از عراق خارج شوند و تعدادی نیز بنا به دلایل مستشاری و آموزش نظامی همچنان در عراق باقی بمانند.

وی افزود: نیروهای مقاومت در واکنش به باقی ماندن تعدادی از نیروهای نظامی آمریکایی در عراق به صراحت اعلام کردند ادامه حضور نیروهای نظامی این کشور حتی به دلایل آموزشی و مستشاری نوعی اشغالگری تلقی شده و قطعاً در مقابل این اقدام سکوت نخواهند کرد.

این کارشناس مسائل عراق تاکید کرد: تداوم حضور بخشی از نیروهای آمریکایی در عراق موجب افزایش تنش‌ها بین نیروهای مقاومت و دولت این کشور خواهد شد؛ همچنین تسلط نیروی هوایی ایالات متحده بر آسمان عراق از جمله مواردی است که با اعتراض نیروهای مقاومت روبه‌رو شده است، اما در دیدار اخیر مصطفی الکاظمی با جو بایدن این موضوع مطرح نشد؛ زیرا دولت عراق معتقد است پشتیبانی هوایی آمریکا برای مقابله با حملات تروریستی داعش ضروری است.

شهیدی تاکید کرد: علی‌رغم اینکه کاخ سفید بیانیه‌ای مبنی بر خروج نیروهای آمریکا از عراق منتشر کرده است، اما هنوز جزئیاتی از این تصمیم اعلا نشده و به نظر می‌رسد خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از عراق در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کد خبر 511608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.