مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 و Redmi 9C+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Redmi Note 9 و Redmi 9C مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اخیراً شیائومی بازار خوبی در ایران و دیگر بازارهای جهانی به وجود آورده است و توانسته در مدت زمان بسیار کم تبدیل به یکی از تولید کنندگان محبوب گوشی‌های موجود در بازارهای جهانی شود و همین عملکرد مثبت و خوب این شرکت باعث پیشرفت چشمگیر و مثبت این شرکت چینی در مقایسه با رقبای خود بوده است. شیائومی محصولات بسیار با کیفیت و با قیمت پایین دارد. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه دو میان رده شیائومی Redmi Note 9 با Redmi 9C پرداخته شده است.

مقایسه شیائومی Redmi Note 9 و Redmi 9C از نظر دوربین

Redmi Note 9

Redmi 9C

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

-

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۱۳ مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

شیائومی Redmi Note 9 ترکیب دوربین چهارگانه است. دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید هشت مگاپیکسل، دوربین ماکرو و ماژول تشخیص عمق دو مگاپیکسل ماژول‌هایی است که در این گوشی میان رده وجود دارد. قطعات به‌کاررفته در دوربین Redmi Note 9 هیچ تفاوتی با نسل گذشته ندارند و صرفاً می‌توان با دوربین ماکرو روی سوژه به‌صورت خودکار فوکوس کرد.

شیائومی Redmi Note 9 مجهز به دوربین اصلی با لنز ۴۸ مگاپیکسل و دیافراگم f/1.8 و همچنین لنز اولتراواید هشت مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است. لنز اولتراواید خیلی کوچک است و اندازه آن ۱.۴ اینچ با اندازه پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتر است. همچنین لنز حسگر عمق دو مگاپیکسلی هم وجود دارد که بیشتر کارکرد زیبایی دارد. دوربین سلفی Redmi Note 9 نیز ۱۳ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 است. اندازه آن بر خلاف دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با مشخصات مشابه در گوشیRedmi Note 9s برابر با ۱.۳ اینچ با اندازه پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتر است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 و Redmi 9C+ لیست جزئیات

دوربین شیائومی Redmi 9C دارای سه لنز است که لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، لنز ماکرو دو مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق دو مگاپیکسلی به همراه یک فلش LED است. Redmi 9C در نور روز عملکرد بهتری دارد و در صورت وجود نور کافی تصاویر را با وضوح بهتر ثبت خواهد کرد از طرفی لنز ماکرو و depth sensor برای گرفتن عکس‌های پرتره تنوع خوبی در عکاسی با موبایل ایجاد خواهد کرد.

عکس‌هایی که با دوربین Redmi 9C در بعدازظهر ثبت خواهد شد جزئیات را به خوبی نمایش داده و نویز کمتری دارد. دوربین اصلی از قابلیت‌های HDR و فیلمبرداری Full Hd با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برخوردار است، اما دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی یک دوربین کاملاً معمولی است. دوربین سلفی Redmi 9C مجهز به لنز پنج مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است که ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز ۱.۱۲ میکرومتر (1.12µm Pixel Size) را خواهد داشت همچنین فیلمبردار آن با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است.

مقایسه شیائومی Redmi Note 9 و Redmi 9C از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Redmi Note 9

Redmi 9C

چیپست

MediaTek Helio G85

MediaTek Helio G35

پردازنده گرافیکی

Mali-G52 MC2 GPU

PowerVR GE9320 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

MIUI 11

MIUI 12

تنوع حافظه

۳/‏۶۴ ‏، ۴/‏۶۴ ‏و ۱۲۸/۴‬

۲/‏۳۲ و ۶۴/۴

از نظر سخت‌افزاری Redmi Note 9 به عنوان نخستین گوشی هوشمند دنیا با پردازنده Helio G85 است. این پردازنده با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری FinFET تولید شده و ترکیبی از دو هسته با فرکانس بیشینه دو گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته با فرکانس بیشینه ۱.۸ گیگاهرتزی را در قالب دو کلاستر به‌عنوان CPU به‌کار می‌گیرد و ماژول دو هسته‌ای Mali-G52 آرم را نیز با فرکانس یک گیگاهرتز به‌عنوان GPU استفاده می‌کند.

ماژول گرافیک Mali-G52 امکان Encode ویدئوهای H.264 یا H.265/HEVC با وضوح حداکثر 2K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه وجود دارد. Helio G85 از حداکثر هشت گیگابایت رم LPDDR4x با فرکانس هزار و ۸۰۰ مگاهرتز یا چهار گیگابایت رم LPDDR3 با فرکانس ۹۳۳ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند و صرفاً با حافظه‌های ذخیره‌سازی eMMC 5.1 سازگار است.Redmi Note 9 با اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 11 به بازار عرضه شده است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 و Redmi 9C+ لیست جزئیات

در مقابل Redmi 9C از نظر سخت افزاری از پردازنده مرکزی مدیاتک با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری استفاده کرده است که پردازش داده‌های گرافیکی از طریق PowerVR GE9320 انجام خواهد شد. مدیاتک با رونمایی از پردازنده‌های Helio G35 با Helio G25 بازار گیمینگ با گوشی‌های اقتصادی را هدف قرار داده است.

گوشی Redmi 9C در دو نسخه با رم دو و چهار گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت به بازار عرضه شده است که امکان ارتقای حافظه تنها از طریق microSDXC امکانپذیر خواهد بود. Redmi 9C با سیستم عامل Android 10 بر پایه رابط کاربری MIUI 12 ارائه شده که تنها شش ماه پس از MIUI 11 به بازار عرضه شده است.

مقایسه شیائومی Redmi Note 9 و Redmi 9C از نظر صفحه نمایش

Redmi Note 9

Redmi 9C

نوع نمایشگر

IPS

IPS

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رزولوشن

۱۰۸۰ × ۲۳۴۰

۲۳۴۰ × ۷۲۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۲۶۹ پیکسل در هر اینچ

Redmi Note ۹ از صفحه نمایش LCD نوع IPS با اندازه ۶.۵۳ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل بهره می‌برد که توانسته نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ را به کاربران ارائه کند. لبه‌های کناری به اندازه کافی نازک است بنابراین حواس کاربران را پرت نمی‌کند و در عین حال ناحیه دوربین جلویی در مقایسه با دیگر نمونه‌های دارای صفحه LCD، کوچک‌تر به نظر می‌رسد همچنین به شکلی ماهرانه به گوشه بالا سمت چپ نزدیک‌تر شده است تا ناحیه زیادی از صفحه نمایش را اشغال نکند.

صفحه نمایش Redmi Note ۹ دارای روشنایی ۴۵۰ نیت است و در حالت تنظیم خودکار روشنایی آن حداکثر به ۴۶۶ نیت می‌رسد. افزایش نوار لغزان تنظیم نور صفحه به صورت دستی تا ۱۰۰ درصد، میزان روشنایی را حداکثر به ۳۷۰ نیت می‌رساند. شاید این مقادیر برای نگاه کردن به صفحه LCD در فضاهای باز مناسب نباشد.

در زمینه دقت رنگ Redmi Note ۹ در حالت پیش‌فرض تنظیم رنگ، مقدار میانگین ۷.۷ را برای شاخص dE2000 دارد در حالی که بیشینه مقدار dE2000 هم برابر با ۱۵.۶ است. همچنین عمده رنگ‌های آبی در کنار رنگ‌های یشمی و سفید، با حالت اصلی خود فاصله دارند.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 و Redmi 9C+ لیست جزئیات

شیائومی Redmi 9C مجهز به صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی از نوع IPS LCD است که حاشیه‌های خیلی کمی دارد و دارای رزولوشن ۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل است که با توجه به قیمت Redmi 9C نمایشگر مناسبی است. این میزان وضوح برای یک صفحه نمایش با این سایز کاملاً مناسب است به شکلی که پیکسل‌ها از فاصله عادی مشاهده نخواهد شد.

نمایشگر Redmi 9C از تراکم ۲۶۹ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۱.۱ درصد بهره برده است همچنین رزولوشن قابل قبولی را ارائه می‌دهد و دید مناسبی دارد. صفحه نمایش Redmi 9C تصاویر و رنگ‌های طبیعی و دقیقی را به نمایش می‌گذارد و با روشنایی ۴۰۰ نیت در نور زیاد روز یک نمایشگر نسبتاً خوب به حساب خواهد آمد.

مقایسه شیائومی Redmi Note 9 و Redmi 9C از نظر طراحی ظاهری

Redmi Note 9

Redmi 9C

ابعاد

162.3x77.2x8.9 میلی‌متر

164.9x77x9 میلی‌متر

وزن

۱۹۹ گرم

۱۹۶ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

از نظر طراحی Redmi Note 9 شباهت‌های خیلی زیادی با مدل‌های گرانقیمت‌تر دارد. Redmi Note 9 در دسته گوشی‌هایی با بدنه پلاستیکی قرار می‌گیرد. در اینجا هیچ گونه فلزی وجود ندارد و تنها در قسمت جلویی نمایشگر وجود دارد که برای استحکام آن از Gorilla Glass 5 استفاده می‌کند.

Redmi Note 9 یک گوشی کاملاً بزرگ با اندازه ۱۶۲.۳ میلی‌متر قد و ضخامت ۸.۹ میلی‌متر است که با ۱۹۹ گرم وزن گوشی بسیار سنگینی است. Redmi Note 9 در سه رنگ خاکستری، سفید و سبز به بازار عرضه شده است. هرکدام از این سه رنگ که در زیر تابش نور از زوایای مختلف قرار بگیرند، طیف رنگ متفاوت و جذابی نشان می‌دهند همچنین براثر براق بودن پوشش پشتی، به‌سادگی آثار انگشت و چربی روی آن باقی می‌ماند.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 و Redmi 9C+ لیست جزئیات

در طرف دیگر شیائومی Redmi 9C دارای وزنی معادل ۱۹۶ گرم است و ماژول مربعی دوربین اصلی در قاب پشتی برجسته‌ترین مؤلفه در طراحی این گوشی است. قاب پشتی Redmi 9C به جز ماژول دوربین حسگر اثر انگشت هم جای گرفته است که نسبت به حسگر تعبیه شده در Redmi 9A از لحاظ دقت و سرعت تا حدودی ارتقا یافته است.

Redmi 9C با ضخامت ۹ میلیمتری کمی از تعریف گوشی ظریف فاصله گرفته است البته با توجه به ساختار کلی بدنه و ارگونومی استانداردی که دارد گوشی خوش دستی است. ۸۱ درصد از قاب جلویی Redmi 9C به نمایشگر اختصاص دارد که وجود ناچ استایل در بخش بالایی آن، دقیقاً مطابق انتظار است. Redmi 9C با سه رنگ جذاب نارنجی، آبی و خاکستری به بازار عرضه شده است.

مقایسه شیائومی Redmi Note 9 و Redmi 9C از نظر باتری

Redmi Note 9

Redmi 9C

ظرفیت

پنج هزار ۲۰ میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۸ وات

۱۰ وات

شیائومی Redmi Note 9 از یک باتری قدرتمند پنج هزار ۲۰ میلی‌آمپر ساعتی و تراشه کم مصرف خود عمر باتری قابل توجهی دارد. با استفاده معمولی باتری این گوشی حدوداً دو روز بدون نیاز به شارژ کردن می‌تواند دوام بیاورد همچنین Redmi Note 9 از فست شارژ ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی Redmi 9C بزرگ و سنگین است که به خاطر باتری حجیم پنج هزار میلی‌آمپری است. این باتری توانمند با صفحه نمایش فعال تا ۱۱ الی ۱۲ ساعت دوام خواهد آورد. Redmi 9C که مجهز به فست شارژ ۱۰ واتی است زمان زیادی در حدود دو ساعت برای شارژ کامل نیاز دارد و اگر استفاده عادی از Redmi 9C داشته باشید باتری تا دو روز نیازی به شارژ مجدد پیدا نخواهید کرد که با توجه به قیمت Redmi 9C فوق‌العاده است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 و Redmi 9C+ لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Redmi Note 9 و Redmi 9C

تا اینجا به مقایسه Redmi Note 9 با Redmi 9C از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. با توجه به مطالبی که در مقایسه بالا ذکر شده هر دو گوشی نسبت به قیمتی که دارند امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از هر دو گوشی به آن‌ها اشاره کردم و نسبت به نیازی که دارید باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها بگیرید.

کد خبر 511537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.