ژاپن ۳ _ ایران ۲/ رالی غول های آسیا به سود ژاپنی ها؛ حذف تلخ شاگردان الکنو از المپیک

سروقامتان کشورمان در رالی حساسی مغلوب ژاپن شد تا از صعود به دور بعدی باز بماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین گام خود در مرحله گروهی المپیک ۲۰۲ توکیو از ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه به مصاف ژاپن میزبان رفتند و با نتیجه سه بر دو بازی را به ژاپن واگذار کردند.

ست اول؛ ژاپن ۲۵ - ایران ۲۱

ایران ست نخست را بهتر شروع کرد ولی امتیاز ششم ژاپنی‌ها توانستند ایران را گرفته و پیش بیافتند. پس از آن دو تیم تنگاتنگ پیش رفتند ولی ژاپنی‌ها توانستند فاصله را حفظ کرده و با نتیجه ۲۵ به ۲۱ اولین ست را به نفع خود تغییر دهند.

ست دوم؛ ژاپن ۲۰ _ ایران ۲۵

شاگردان آلکنو همانند ست اول در ابتدا از حریف شرق آسیایی خود پیش افتادند ولی در ادامه آنها توانستند بازی را به مساوات بکشانند. درست در امتیاز ۱۶ و مصادف با وقت استراحت فنی دوم، ایران اختلاف خود را افزایش داد و با ۴ امتیاز بالاتر از ژاپن ادامه امتیازها را کسب کرد. در نهایت ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ توانست دست دوم را مال خود کند.

ست سوم؛ ژاپن ۲۹ _ ایران ۳۱

دست سوم با برتری ایران آغاز شد و ملی پوشان حتی توانستند ۵ بر ۲ پیش بیافتند. این روند ادامه داشت تا بی دقتی شاگردان آلکانو بالاخره در امتیاز سیزدهم با حریف مساوی شدند و برتری شأن به خطر افتاد. در امتیاز ۱۵ ژاپنی‌ها پیش افتادند تا آلکنو بالاخره از تایم استراحت استفاده کند. بعد از آن دو تیم رالی نزدیک، تماشایی و میلی متری را شروع کردند. این رالی تا امتیاز ۲۹ نیز ادامه داشت تا بالاخره یک دفاع خوب از سوی بازیکنان کشورمان اتکا عمل را در اختیار ایران قرار داد تا ۳۱ بر ۲۹ دومین دست به سود ملی پوشان آید.

ست چهارم؛ ژاپن ۲۵ _ ایران ۲۱

ژاپن از همان نخست در این دست پیش افتاد و فاصله گرفت. ژاپنی‌ها حتی توانستند اختلاف را به ۴ امتیاز افزایش دهند اما شاگردان آلکنو در امتیاز چهاردهم، ایراک اختلاف را به حداقل رساند. با این حال چشم بادامی‌ها دوباره اختلاف را به سه امتیاز افزایش دادند. دو سرویس تماشایی از امیر غفور و با کمک بازبینی ویدئو باعث شد ایران به بازی برگشته و دو تیم در امتیاز ۲۰ باهم برابر شوند. با این وجود شاگردان الکنو قدر این کامبک را نداستند و با بی دقتی و درخشش یاماموتو در توپ گیری، باز هم اختلاف زیاد شد تا ست چهارم را ۲۵ بر ۲۱ به سود ژاپنی‌ها خاتمه یابد.

ست پنجم؛ ژاپن ۱۵_ ایران ۱۳

ای شیء کاوا با دو سرویس پرشی موجی موفق شد دو پوئن را در لحظه آغاز ست پنجم به سود تیم ملی کشورش کسب کند و حسابی ملی پوشان کشورمان را غافل گیر کند. همین موضوع اختلافی چهار امتیازی میان ایران و ژاپن انداخت. دفاع سعید معروف اختلاف را به دو کاهش داد و نتیجه را ۱۲ بر ۱۰ کرد. امیر غفور نیز توانست باز هم اختلاف را کم کرده و فاصله دو تیم را به تک امتیاز برساند. با این وجود تلاش‌هایمان کارساز نشد تا ژاپن ۱۵ بر ۱۳ مسابقه را ببرد.

کد خبر 511463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.