تغییر هدف واکسیناسیون با توجه به جهش‌های مختلف ویروس کرونا

محققان اعلام کرده‌اند که هدف از واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ به جای از بین بردن ویروس کرونا به محدود کردن انتقال آن تغییر یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معمولاً ویروس‌ها با گذر زمان جهش پیدا می‌کنند و دچار تغییراتی می‌شوند؛ ویروس کرونا نیز از زمان آغاز شیوع آن تا کنون چندین بار جهش یافته است. گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا شامل آلفا، بتا، گاما، دلتا و لامبدا می‌شود. هم اکنون محققان در حال بررسی جنبه‌های مختلف گونه‌های جهش یافته جدید دلتا و لامبدا هستند.

علاوه بر این که گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا قدرت انتقال‌پذیری بیشتری نسبت به گونه‌های دیگر دارند، آسان‌تر سلول‌های بدن انسان را آلوده می‌کنند و تأثیرات آنتی بادی ناشی از دریافت واکسن کرونا را نیز خنثی می‌کنند با این وجود محققان معتقدند که دریافت واکسن‌های کرونا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

به گفته پژوهشگران با توجه به جهش پیدا کردن ویروس کرونا و ظهور گونه‌های جدید، هدف از واکسیناسیون علیه بیماری کووید -۱۹ به جای از بین بردن ویروس کرونا به محدود کردن انتقال آن از فردی به فرد دیگر تغییر یافته است. توصیه شده است که همه افراد واجد شرایط واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند و خطر انتقال بیماری نیز کاهش یابد.

کد خبر 511398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.