مسیر "باباکوهی" یک فرصت گردشگری جدید شیراز است

شهردار شیراز مسیر گردشگری باباکوهی را یک فرصت گردشگری جدید و مبتنی بر خاطره جمعی شیرازی‌ها دانست و گفت: مسیر گردشگری باباکوهی در فاز دوم با یک پل هوایی بر فراز بلوار جمهوری اسلامی به دامنه کوه و در فاز سوم به آرامگاه باباکوهی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر اسکندرپور در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"مسیر گردشگری بابا کوهی یک فرصت گردشگری جدید و مبتنی بر خاطره جمعی شیرازی‌ها است

مسیر گردشگری بابا کوهی در فاز دوم با یک پل هوایی بر فراز بولوار جمهوری اسلامی به دامنه کوه و در فاز سوم به آرامگاه بابا کوهی می‌رسد و به طور کامل طراحی شده است.

به عنوان مطالبه یک شهروند شیرازی از مدیریت آینده شهر می‌خواهم که فاز دو و سه این پروژه را نیز اجرا و یک فرصت گردشگری مدرن، جدید و مبتنی بر خاطره جمعی شیرازی‌ها را احیا کنند.

این پروژه در متن خود فرصت‌هایی مانند مسیر دوچرخه و پیاده راه را دارد اما ایده ما بلندتر از این است، بابا کوهی همواره به عنوان خاطره جمعی مشترک شیرازی‌هاست و با این نگاه دیده شده که گردشگران خارجی و داخلی را به بابا کوهی برساند.

اجرای این پروژه در کمتر از یک سال از کلنگ زنی آن مرهون تلاش پرسنل شهرداری و همراهی و همگامی ارتش و شورای شهر است.

رویکرد این دوره از مدیریت شهری به سمت ایجاد پروژه‌های فضای شهری مانند مسیر گردشگری بابا کوهی، پیاده راه استاد شجریان و … است چون شهروندان از این پروژه‌ها استقبال می‌کنند. زندگی آپارتمان‌نشینی امروز باعث شده تا مردم فرصت استفاده از سه عنصر اساسی یعنی استفاده از آب، آسمان و فضای سبز را از دست بدهند به همین دلیل مردم همواره نیازمند ایجاد چنین فضاهایی هستند و از آن استقبال می‌کنند."

اسکندرپور در پست دیگری نوشت:

"دعوتید به چشیدن لذت قدم زدن در گذر هفت پیچ بافت تاریخی، کنار عطر خشت‌ها و زیر نور چراغ‌ها با موسیقی ملایمی که در فضا می‌پیچد و آرامش را به ارمغان می‌آورد.

هر پیچ این گذر تاریخی روایتی دارد از دیروز و امروز شیراز، شهری که سعدی در وصفش گفته: شهرها همه بازند و شهر ما شهباز.

با اجرای پروژه مرمت، احیا و بازآفرینی گذر تاریخی هفت پیچ، تلاش کردیم تا گرد غفلت را از این داشته تاریخی بزداییم و آن را همچون نگینی درخشان و ارزشمند تقدیم شهروندان کنیم."

مسیر "باباکوهی" یک فرصت گردشگری جدید شیراز است

مسیر "باباکوهی" یک فرصت گردشگری جدید شیراز است

کد خبر 511362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.