آغاز نصب کیوسک‌های تهویه در ایستگاه‌های مترو قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اجرای کیوسک‌های تهویه در ایستگاه‌های مترو گفت: در همه ایستگاه‌ها در سطح خیابان، کیوسک‌های مربوط به سیستم تهویه اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، منصور درویشی با اشاره به آغاز اجرای کیوسک‌های تهویه در مترو قم اظهار کرد: اجرای کیوسک‌های تهویه، مربوط به یک ایستگاه نیست و برای همه ایستگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه کیوسک‌های تهویه، سازه‌هایی در سطح خیابان بوده که روی آن سازه‌ها دریچه‌هایی نصب می‌شود، افزود: از طریق این دریچه‌ها، هوای تازه برای انواع سیستم تهویه ایستگاهی و تونلی تأمین می‌شود و در شرایطی هم خروج هوای برگشتی از داخل ایستگاه و تونل به فضای آزاد توسط دریچه‌های روی کیوسک‌ها انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم تصریح کرد: سیستم‌های تهویه‌ای مختلفی در هر ایستگاه اجرا می‌شود که برای هرکدام از این سیستم‌ها باید کیوسک و دریچه‌های مربوطه در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیستم‌های تهویه‌ای به نام سیستم‌های تهویه‌ای نیم تونلی شناخته می‌شود که به‌صورت جداگانه در غرب و شرق ایستگاه نصب می‌شود، که هرکدام از آن‌ها کیوسک مخصوص به خود را در سطح زمین دارد و دریچه‌های نصب‌شده روی این کیوسک‌ها می‌تواند جهت ورود و خروج هوا مورداستفاده قرار بگیرد.

درویشی با تأکید بر اینکه سیستم‌های تهویه‌ای دیگری نیز داخل هر ایستگاه برای خنک کردن فضاهای عمومی به کار برده می‌شود اظهار کرد: این سیستم‌ها نیز کیوسک مخصوص به خودش را در سطح خیابان دارد و اصولاً برای تأمین هوای داخل ایستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از سیستم‌های تهویه OTE نام دارد، گفت: این سیستم نیز برداشت حرارت از کندانسورهای نصب‌شده روی سقف قطار در حالت توقف آن‌ها را در ایستگاه و دفع این حرارت‌ها به فضای آزاد و خارج از ایستگاه را به عهده دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: کاربرد دیگر کیوسک‌های تهویه در ورود و خروج تجهیزات حجیم و سنگین تهویه مانند فن‌ها از سطح خیابان به داخل ایستگاه است.

وی یادآور شد: نوع دیگری از کیوسک‌ها در برخی ایستگاه‌ها در سطح خیابان وجود دارد که به کیوسک‌های تهویه طبیعی هوا معروف هستند.

کد خبر 511322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طاهری IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    3 0
    حال با تمام این تفاصیل کی افتتاح میشه .خون جگر شدیم
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    دارن بادگیر تو خیابون درست می کنن حداقل یه دکور قشنگتر اجرا کنید مکعب وسط خیابون علم میکنید