ماجرای توهین تیرانداز کره‌ای به جواد فروغی چه بود؟

تیرانداز کره‌ای پس از توهین به جواد فروغی مجبور به عذرخواهی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جین جونگ اوه که در ماده ۱۰ متر تپانچه در المپیک لندن برنده مدال طلا شده بود و پنج مدال المپیکی دیگر در کارنامه دارد، روز چهارشنبه در فرودگاه بین‌المللی اینچئون تلاش کرد در گفتگو با خبرنگاران ناکامی بزرگ خود را به گونه‌ای توجیه کند.

وی به خبرنگاران گفته است" این واقعاً مسخره‌ترین چیزی است که من دیده‌ام. چطور آنها اجازه دادند یک عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ایران در بازی‌های المپیک شرکت کند و مدال طلا را به او اهدا کردند؟ " این تیراندازه کره جنوبی در المپیک ۲۰۰۸ پکن هم مدال نقره برده بود و به نظر می‌رسد انتقادهایش از پیروزی رقیبان به ویژه فروغی و رعایت نشدن موارد بهداشتی کرونا در دهکده بازی‌های المپیک توکیو بیشتر برای توجیه ناکامی‌اش در این بازی‌ها باشد.

پس از این اظهار نظر بی‌پایه و اساس تیرانداز کره‌ای که سراسر توهین و افترا به «جواد فروغی» نماینده طلایی ایران در المپیک توکیو بود کمیته ملی المپیک با ارسال نامه‌ای رسمی خواستار پیگیری و برخورد کمیته بین‌المللی المپیک در پی این اظهارات نادرست شد.

پس از پیگیری‌ها، بامداد امروز نشریه «جونگ آنگ ایلبو» چاپ سئول نوشت: «جین جونگ او»، ورزشکار کره‌ای گفته که من به خاطر ایجاد جنجال با اظهارات نامناسب در حین مصاحبه با یک شرکت رسانه‌ای هنگام بازگشت به کره جنوبی در فرودگاه اینچئون عذرخواهی می‌کنم.

در گزارش این روزنامه به نقل از جونگ او آمده است: من عمیقاً بر این واقعیت تأکید می‌کنم که در بررسی واقعیت‌ها پس از شنیدن تنها آنچه در رسانه‌ها گزارش شده بود، فکر نکردم و اظهارات بحث برانگیزی را بیان کردم.

وی خاطرنشان کرد: باید به توان بازیکنان دیگر و تلاش آنان توجه می‌کردم.

این تیرانداز کره‌جنوبی ادامه داد: من نیز در گذشته از مقاله‌های غلط یا تحریف شده و اظهارنظرهای بدخواهانه رنج برده‌ام، بنابراین عمیقاً از دردی که باید جواد فروغی متحمل شود آگاه هستم. در آینده بیشتر در گفتار و عمل خود دقت خواهم کرد.

«جونک او» بیانیه عذرخواهی خود بابت اعتراضات توهین آمیز و خلاف واقع خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

کمیته ملی المپیک منتظر پاسخ نامه اعتراضی خود به کمیته بین‌المللی المپیک است که به محض دریافت منتشر خواهد شد.

جواد فروغی تیرانداز ایرانی حاضر در المپیک توکیو در روز دوم رقابت‌ها موفق شد در تپانچه بادی ۱۰ متر ضمن کسب مدال طلا رکورد امتیازی المپیک را نیز از آن خود کند. طلای فروغی تا روز دهم مسابقات تنها مدال کاروان ایران است.

کد خبر 511277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ایمان IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    10 5
    با سلام خدمت مرم عزیز ایران یک طلا ایران برد همونم میخاستم به نحوی بگیرن از مردم خاک بر سر منافقین بشه که یکسره جنجال الکی دارن ... ایشالله رئیس جمهور جدید همه چی رو درست میکنه
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    3 3
    اگه عذرخواهی کرده مستنداتش کو؟
  • رضا IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    11 5
    اول از همه باید گفت که ایشان یک پرستار هستند دوم از همه باید گفت که این ارتش امریکا و گروه منافقین هستند که تروریست هستند و سپاه پاسداران یک گروه ضد تروریستی است که گروه تروریستی داعش را نابود کرد و سوم اینکه رشته تیراندازی یک رشته ورزشی است که در تمام کشورهای جهان نظامیان و غیر نظامیان هم شرکت می کنند و به احتمال زیاد نمایندگان کشورهای دیگر هم اکثرشان نظامی بودند .
  • مازیار IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    13 4
    زنده باد همه قهرمانان و ورزش کاران مملکتم ایران زنده باد جواد فروغی
  • ایران IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    10 2
    به آقای فروغی افتخار میکنیم
  • امید IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    11 2
    من به عنوان یک عضو کوچک از کادر درمان ، آقای فروغی رو تحسین میکنم. احسنت بر تو ای دلاور
  • قاسم IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    یکی باید به این میگفت وارد بازی بزرگان نشه
  • نگار IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    تاکووووورشود هرآنکه نتوانددیددرووود برفروغی