توزیع داروهای درمان سرطان در ۱۴ مرکز هلال‌احمر

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از تغییر چرخه تولید برای تامین نیاز مردم به دارو و اقلام بهداشتی و نیز توزیع داروهای درمان سرطان در ۱۴ مرکز هلال احمر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و امور بین الملل سازمان تدارکات پزشکی، علیرضا عسکری در مورد توسعه فعالیت‌های سازمان و شرکت‌های تحت پوشش در دوران کرونا اظهار کرد: با توجه به این که کشور به صورت ناگهانی با این بحران مواجه شد، برخی از وظایف جدیدی که در حوزه تولید و تأمین برای خود تعریف کردیم با اشتیاق و رغبت و تمام وجود در دستور کار قرار گرفت.

وی در مورد تأمین داروهای مورد نیاز بیماری کرونا افزود: در این زمینه گرچه ممکن است هر کدام از این داروها بعد از چند ماه جای خود را به دارویی دیگر داده باشند اما مورد نیاز مردم و جز پروتکل‌های درمان وزارت بهداشت بود که از سوی این سازمان تأمین و در داروخانه هلال احمر توزیع شد.

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در مورد فعالیت داروخانه‌های تحت نظارت سازمان تدارکات پزشکی، خاطرنشان کرد: با اتخاذ تدابیر اندیشیده شده و نیز پیش بینی کمبودهای احتمالی، داروخانه هلال احمر اقدام به تأمین مقادیر مناسبی از داروهای بیماران کرونایی کرده که علیرغم ایجاد کمبودهای مقطعی در سایر داروخانه‌های دولتی، داروخانه‌های هلال احمر با تمام توان اقدام به توزیع این داروهای حیاتی در بین بیماران کرونایی کردند. اکنون تقریباً در همه استان‌ها یک داروخانه فعال هلال احمر مستقر است اما فقط دو داروخانه هلال احمر مرکزی و تهرانپارس زیر نظر سازمان تدارکات است و باقی داروخانه تحت نظارت معاونت درمان این سازمان فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص تولید اقلام بهداشتی موردنیاز مردم در این ایام، افزود: از ابتدای بحران کرونا در تولیدات خود به سمت تولید اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده با پایه الکل بالا، ماسک‌های سه لایه، شیلد، محلول ضدعفونی کننده و سایر تجهیزات موردنیاز کادر درمان گام برداشتیم و توانستیم بخشی از نیاز هموطنان را در این زمینه برطرف کنیم.

عسکری در زمینه تأمین سایر داروهای حیاتی گفت: تأمین دارو از وظایف ذاتی سازمان بوده که مهم‌ترین اقلام آن شامل انسولین، داروهای «آی وی جی»، داروهای درمان سرطان که حجم عمده‌ای از دغدغه مردم است نیز مورد توجه است و از طریق مراکز ۱۴ گانه سها در استان‌ها اکثر مناطق کشور تحت پوشش توزیع مویرگی داروی سها هلال قرار دارند.

وی تصریح کرد: شرکت پخش سها هلال همزمان با آغاز پیک پنجم کرونا و نیاز مبرم مراکز درمانی سراسر کشور در تعامل با تولید کنندگان داخلی و تأمین کنندگان دارو در ایام پایانی خرداد ماه و روزهای جاری اقدام به تأمین و توزیع نزدیک به ۲۳ هزار عدد ویال رمدسیویر که نقش مهمی در درمان ویروس کرونا دارد، کرده است.

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: این شرکت در شرایط کنونی تأمین و توزیع ده‌ها هزار قلم داروی رمدسیویر را در دستور کار داشته و طی روزهای آینده مقادیر قابل توجهی از این نوع دارو را به بازار مصرف عرضه خواهد کرد. همچنین شرکت پخش سها هلال به همراه داروخانه‌های مرکزی و تهران پارس در همین مدت نسبت به تأمین و توزیع هشت هزار عدد ویال پنج گرمی «آی.وی.آی. جی» که یکی از اقلام مهم و کمیاب دارویی محسوب می‌شود، اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

کد خبر 511272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.