۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
محمد عیدی از «جلال ستاری» نوشت

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در صفحه اینستاگرام خود متنی برای در گذشت جلال ستاری منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی در صفحه اینستاگرام خود آورده است:

""ققنوس آتشین پیغام

خواستم در سوگ دکتر جلال ستاری خانه بگریانم؛ اما روا دیدم که از زبانش تجربه‌ای واگویم شاید که به کارمان آید. آنچه می‌آورم از کتاب "گفت و گو با جلال ستاری"است که به همت دکتر ناصر فکوهی به زیور طبع آراسته گردیده و نه یکبار، بلکه چندین بار باید خوانده شود. الغرض این خضر فرخ پی در فرازی چنین می‌گوید:

"…از اول آنچه در ذهن من ملکه شد این بود که بهترین حرف را کسی می‌زند که آدم با فرهنگی است و این فرهنگ است که بالاخره باید کارساز باشد. باید اول دانست آدم‌ها چه می‌گویند و آنها را شناخت و بعد دنبالشان رفت یا نرفت. نه اینکه مثلاً چون پیکاسو کمونیست است و آن گونه نقاشی می‌کند تو هم بروی و چنان کنی و مدعی شوی که چون چپ هستی چنین می‌کنی.....بنابراین می‌خواهم عرض کنم که… ابن خصلت سیاسی نکردن همه چیز در من ملکه شده و تاکنون پایدار مانده است. یعنی من به سیاستی که بخواهد به فرهنگ پشت کند معتقد نیستم. زیرا در آن صورت یک ایدئولوژی می‌آید و جای یک ایدئولوژی دیگر را می‌گیرد.

الزاماً فرهنگ دیگری نمی‌آید چون که برای رو آمدن آن فرهنگ باید زحمت کشید و کار کرد، باید کسانی کوشش بکنند که شاید شناخته هم نشوند، برای اینکه در آن زمان، کار به معنای پای بیانیه‌ای را امضا کردن نیست و حتی ممکن است که کسانی گمنام هم بمانند، ولی کار اساسی کنند یعنی کاری که بعدها پایه‌های فکری برای عده‌ای شوند. در غیر این صورت دیر زمانی نمی‌گذرد که در بر همان پاشنه خواهد چرخید. "

محمد عیدی از «جلال ستاری» نوشت

کد خبر 511271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.