۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
جدیدترین قابلیت تلگرام چیست؟

اخیرا قابلیت‌های جدیدی به تلگرام اضافه شده است که شامل اشتراک‌گذاری صفحه نمایش و برقراری تماس ویدئویی گروهی هزار نفره می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تلگرام به صورت مداوم در حال افزودن قابلیت‌های جدید به پلتفرم خود است. یکی از قابلیت‌های جدید اضافه شده به این برنامه امکان به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش (Screen Sharing) در تماس‌های تصویری است. به نظر می‌رسد که این قابلیت گزینه بسیار مناسبی برای تماس‌های کاری است، کاربران می‌توانند با استفاده از آن میان دوربین و پخش صفحه نمایش جا به جا شوند. پشتیبانی از قابلیت Screening Sharing این امکان را فراهم می‌کند که طرف مقابل هنگام به اشتراک‌گذاری صفحه، صدای کامپیوتر و موبایل را نیز بشنود البته این ویژگی در همه دستگاه‌ها قابل استفاده نیست و ممکن است برخی کاربران هنگام استفاده از آن با مشکل مواجه شوند.

تنظیم سرعت پخش ویدئو

دیگر قابلیت اضافه شده به برنامه تلگرام تنظیم سرعت پخش ویدئو است به طوری که کاربران می‌توانند سرعت پخش ویدئوهای معمولی را بین سه حالت 1.5X، 0.5X و 2.0X تغییر دهند. در نسخه اندروید تلگرام ۷.۹ حتی قابلیت پخش با سرعت 0.2X نیز وجود دارد. برای دسترسی به سرعت پخش ویدئو تنها کافی است که کاربران منوی سه نقطه در گوشه صفحه را لمس کنند.

تماس ویدئویی گروهی هزار نفره

سرویس پیام‌رسان تلگرام قابلیت تماس ویدئویی گروهی که در ماه ژوئن عرضه کرده بود را توسعه بخشید و امکان حضور مشارکت‌کنندگان بیشتر در آن را فراهم کرد. جدیدترین نسخه اپلیکیشن تلگرام اکنون اجازه می‌دهد تا هزار نفر به یک تماس گروهی ملحق شوند، البته شمار افرادی که می‌توانند تصاویر خود را به اشتراک بگذارند ۳۰ نفر است و تا هزار نفر می‌توانند میزبان این تماس باشند.

پیام‌های ویدئویی با کیفیت بالاتر

به نظر می‌رسد که پیام‌های ویدئویی دایره‌ای شکل تلگرام نیز به میزان قابل توجهی پیشرفت کرده است، بدین ترتیب ویدئوها با وضوح و کیفیت بیشتری ضبط می‌شوند. کاربران می‌توانند با لمس ویدئو آن را بزرگ‌تر کنند یا آن را متوقف کنند. در آپدیت جدید تلگرام، هنگام ضبط پیام ویدئویی صدای در حال پخش در پس‌زمینه مانند صدای موسیقی متوقف نخواهد شد.

امکان جدید برای حذف کردن پیام‌های ارسال شده

برخی کاربران تمایل دارند پیام‌های ارسالی خود را پس از گذشت زمان مشخصی پاک کنند، هم اکنون تلگرام امکان جدیدی برای پاک کردن تاریخچه چت‌ها پس از سپری شدن زمان معینی فراهم کرده است. کاربران در هنگام پاک کردن تاریخچه چت به قابلیتی برای حذف پیام خود پس از یک ماه دسترسی خواهند داشت، این مدت زمان پیش از این تنها به یک هفته محدود شده بود.

کد خبر 511250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.