توصیه‌های رئیس شورای شهر اصفهان در آخرین جلسه علنی به منتخبان شورا

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به اعضای منتخب این شورا توصیه‌های خود را برای اداره آینده شهر در ۱۰ محور ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، آخرین نطق پیش از دستور خود را خطاب به اعضای منتخب شورا قرائت و اظهار کرد: سپاس و ستایش خدای بزرگ را که لطف و مرحمت خود را نثار این بنده کوچک و شما بزرگواران کرده تا با انتخاب مردم عزیزمان در دوره‌های مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان خدمتگزار ایشان باشیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان در شهریور ماه ۱۴۰۰ عمری ۲۲ ساله را پشت سر می‌گذارد و این خود نشان از بلوغ و پختگی دو دهه همکاری مردان و زنانی است که به جرأت می‌توان دغدغه آبادانی و سرافزاری این شهر را از اصلی‌ترین اهداف آنها به شمار آورد، به طور قطع و یقین، تجربیات شما نیز که هرکدام سالیان بسیار را برای خدمت به این شهر گذرانیده‌اید ادامه دهنده این بلوغ و پختگی خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امیدوارم استفاده از تجربیات ذی قیمت همکاران شورا در سال‌های گذشته همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهایتان در طول خدمت در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان یکی از قدیمی‌ترین اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مفتخرم به اطلاع شما بزرگواران برسانم شورای اصفهان در ادوار گذشته همواره تلاش کرده به دور از سیاست زدگی و حواشی بی‌ثمر به خدمت رسانی مردم اقدام کرده و دستاورد مهمی داشته باشد که امیدوارم در این دوره نیز این سنت نیکو همچنان حفظ و عمل شود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: بدین سبب نه تنها پیگیری ضرورت‌های مهم و نیازهای اساسی و شایسته شهروندان پیوسته مدنظر قرار می‌گیرد بلکه شأن و منزلت و جایگاه این شهر به عنوان یکی از پیشتازان ارائه خدمات به‌روز شهری و شهرنشینی که اکنون می‌توان آن را از بالاترین استانداردها شهری ایران دانست همواره حفظ و حراست می‌شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که شهر اصفهان با تکیه بر توان نیروها و عناصر ارزشمند و پشتوانه‌های فکری خود به لطف خداوند در سطح ملی پیشرو بسیاری از اقدامات قلمداد می‌شود، لذا با نگاه رو به آینده، لازم است این امر همواره مدنظر قرار گیرد.

برنامه‌ریزی‌ها بر محور اصفهان ۱۴۰۵ باشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با تأکید بر اصل برنامه‌محوری و انطباق حرکت‌ها بر برنامه‌های فرادست، ضمن پافشاری بر پرهیز از توقف و سکون در اقدامات گذشته، لازم است برنامه‌ریزی‌ها بر محور برنامه پنج ساله ششم با عنوان اصفهان ۱۴۰۵ به سمت رقم زدن آینده‌ای روشن‌تر رو به جلو جهت دهی شود.

وی گفت: از شما در عالی‌ترین مرجع سیاست گذاری شهری انتظار می‌رود علاوه بر درک نیازهای شهروندان در تمام امور از مسائل شهری و شهرنشینی و خدمات شهری تا امور فرهنگی و نیازهای معنوی آنان همواره توازن و انصاف را مدنظر داشته و با توزیع عادلانه خدمات، پوشش هیچ بخش و سلیقه‌ای را از نظر دور ندارید.

نصراصفهانی ادامه داد: حتی المقدور با انتخاب شایسته‌ترین‌ها در مسئولیت‌ها بدون در نظر گرفتن گرایش‌های سیاسی و صرفاً با توجه به توانمندی، تجربه، تخصص و تحصیلات زمینه خدمت بهتر به شهروندان را فراهم کرده و با تقویت انگیزه کارکنان و کارگران شهرداری که نسخه شفابخش ارتقای کیفیت و کمیت فعالیت‌ها است شرایطی را هموار سازید که روز به روز علاقمندی خدمت به شهروندان و رعایت تکریم آنها بیشتر شود.

وی ادامه داد: به لطف خداوند در این دوره از مدیریت شهری همانند دوره‌های گذشته و البته با نگاه رو به جلو اقدامات بزرگی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی، حمل‌ونقل و عمران شهری به منصه ظهور رسیده که لازم است این اقدامات با توجه به شرایط خاص و ویژه اقتصادی پاس داشته شود و در جهت خدمت‌رسانی به شهروندان، استمرار یابد.

قضاوت‌ها بر مبنای اخبار مغرضانه نباشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شورای منتخب بدانند که شورای پنجم و مدیریت شهری این دوره در طول خدمت چهار ساله خود روزها و سال‌های دشواری را خصوصاً در دو سال پایانی که همزمان با همه‌گیری بیماری کرونا و بروز مشکلات نوپدید اقتصادی بوده، پشت سر گذاشته است.

وی تاکید کرد: در عین حال نه تنها لحظه‌ای از کار و کوشش غفلت نشده بلکه همه ارکان مدیریت شهری تلاش خود را صرف آن کرده تا با زنده نگه داشتن تحرک، نشاط و پویایی، فعالیت‌های مدیریت شهری با توقف و وقفه همراه نشود لذا از منتخبان دوره ششم می‌خواهم از هرگونه قضاوت شتاب‌زده در ارزیابی عملکرد پنجمین دوره بر اساس اخبار ناقص یا بعضاً مغرضانه پرهیز کنند و قضاوت مبتنی بر واقعیت را به آینده بسپارند.

نصراصفهانی گفت: امروز اصفهان عزیز با چالش‌های زیادی چون خشکی زاینده‌رود، آلودگی هوا، ریزگردها، مهاجرت، حاشیه‌نشینی، بیماری کرونا، آسیب‌های اجتماعی و ده‌ها مشکل خرد و کلان دیگر مواجه است که هر یک می‌تواند قصه‌ای پرغصه قلمداد شود.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری ناگزیر است که با جدیت به آنها بپردازد هرچند دولت مستقر هم وظیفه سنگینی در خصوص شهرداری‌ها برعهده دارد لذا ضمن توجه دادن به ضرورت استفاده حداکثری از منابع ملی، تاکید می‌کنم که منتخبان محترم دوره ششم علی‌رغم روی ریل بودن فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی اجتماعی و تحصیل ۳۰ درصدی بودجه تا پایان تیرماه در این شرایط پیچیده، مأموریتی بس دشوار را برعهده گرفته‌اند و پاسخگویی به آن جز با توکل به لطف پروردگار و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود انسانی، اقتصادی و مادی مقدورنخواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با طلب حلالیت از مردم اصفهان و کارکنان و کارگران مجموعه بزرگ شهرداری، در آخرین توصیه به اعضای منتخب شورا تاکید کرد: به مصداق حدیث شریف "فرصت مانند ابر از افق زندگی می‌گذرد، مواقعی که فرصت‌های خیری پیش می‌آید غنیمت بشمارید و از آن‌ها استفاده کنید" با اغتنام فرصت‌ها، بدانیم که زمان خدمت کوتاه و گاه برگشت‌ناپذیر است.

تعرضی به زحمت نانوایان نکردم

وی در بخش دیگری از سخنانش به تذکر هفته گذشته خود درباره قیمت نان و واکنش صنف نانوایان به آن اشاره کرد و گفت: اظهارنظر من هیچ تعرضی به این که خدمات و زحمات این صنف شایسته نبوده، نیست زیرا نانوایان در ارائه قوت غالب مردم تلاش بسیاری می‌کنند.

نصراصفهانی با تاکید بر این که دولت باید افراد فعال در این بخش را در تصمیمات خود مدنظر قرار دهد، تاکید کرد: این تصمیمات در عین حال باید از پختگی لازم برخوردار بوده و نفع همگان در آن در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: بسان همین موضوع تصویب قیمت کرایه تاکسی در شورای شهر است که رانندگان و مردم هردو مدنظر قرار می‌گیرند و در خصوص قیمت نان نیز باید هردو وجه دیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: نانوایان همواره مورد احترام بوده‌اند و از زحمات آن‌ها تقدیر می‌کنیم اما تاکید ما بر این است که هر تصمیمی گرفته می‌شود، نه اجحافی به مردم شود نه به کسانی که از صبح تا شب پشت تنور گرم نانوایی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

نمایندگان فوتبال اصفهان فرصت تا لیگ آینده را غنیمت بدانند

وی نایب قهرمانی سپاهان و بقای ذوب آهن در لیگ برتر را تبریک گفت و افزود: ما برای سپاهان دلبسته قهرمانی بودیم و شاید کسب نایب قهرمانی کمی کم اهمیت شود اما کسب این عنوان در شرایط سختی که این تیم داشت، نکته‌ای قابل توجه است

ماندگاری ذوب‌آهن در لیگ علی‌رغم اینکه این تیم نیز با مشکلات زیادی مواجه شده بود جای خوشحالی دارد؛ امیدوارم هردو تیم فرصت باقی مانده تا شروع مجدد لیگ آینده را غنیمت شمرده و ضعف‌ها را برطرف کنند.

تعدد پروژه‌های مورد بهره برداری در روزهای پایانی شورای پنجم

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی شورای پنجم هرروز شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی در شهر هستیم، گفت: در منطقه دو خانه کودک، منطقه چهار میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن، منطقه پنج پروژه‌های مربوط به تصفیه‌خانه و منابع آب، ساماندهی خیابان نظام و پیاده‌راه سازی نظر میانی، منطقه شش پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی و منطقه ۱۳ پروژه پل زندان و مرکز بزرگ کنترل و ترافیک همگی در این چند روز بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

نصراصفهانی پاسخگویی، وقت‌گذاری و دلسوزی مدیریت شهری در اجرای این پروژه‌ها را قابل احترام و تقدیر دانست.‌

کد خبر 511242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.