شهرداران باید شهر را به سمت اقتصاد گردشگری سوق دهند

یک دکترای مدیریت توریسم گفت: انتخاب یک شهردار خوب هم از منظر تخصص و دانش و هم از منظر نحوه مدیریت و روحیات فردی باید مورد توجه قرار بگیرد.

سحر موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به مسئله صنایع آلاینده در شهرهای ایران از جمله اصفهان و لزوم دستیابی به توسعه پایدار، صنعت گردشگری می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد لذا شهردار که انتخاب می‌شود باید تا حد ممکن اقتصاد شهر را به سمت اقتصاد گردشگری سوق دهد  به همین جهت شهردار منتخب باید در حوزه اقتصادی تبحر داشته باشد و نباید صرفاً مهندس و معمار باشد فردی که در حوزه اقتصاد تخصص دارد می‌تواند شهردار خوبی نیز باشد.

این دکترای مدیریت توریسم خاطرنشان کرد: فردی که در حوزه جامعه شناسی تخصص دارد نیز برای انتخاب سمت شهردار مناسب است چرا که شهرها از جمله اصفهان، با مسائل اجتماعی دست به گریبان هستند به نحوی که بررسی شاخصه‌های حوزه جامعه شناسی از این نشان دارد که سرمایه‌های اجتماعی شهر در حال از دست رفتن است بنابراین داشتن دانش و تخصص در این دو حوزه بسیار برای یک شهردار مهم است.

وی اضافه کرد: از نظر روحیات نیز شهردار باید فردی با وسعت دید جهانی باشد به نحوی که بتواند شهری مثل اصفهان را از یک ایرانشهر تبدیل به شهری جهانی کند.

موحدی ادامه داد: لذا نیاز است که وی قدرت رایزنی و نفوذ زیادی در سطح ملی و بین‌المللی داشته باشد و بر حوزه ادبیات، ویژگی‌ها و شاخصه‌های دیپلماسی مسلط باشد. شهردار همچنین باید روحیه‌ای کاریزماتیک داشته باشد، بتواند تأثیرگذار باشد و اتفاقات مختلف شهر را رهبری کند.

این دکترای مدیریت توریسم تصریح کرد: توجه به صنعت گردشگری و اقتصاد فرهنگ در شهری مثل اصفهان با این همه ظرفیت فرهنگی و هنری، می‌تواند ارزش‌آفرینی کند لذا یک شهردار خوب باید این عزم را داشته باشد که مدیریت دانش در حوزه فرهنگ را ایجاد کند تا شهر از قبل آن درآمدزایی داشته باشد.

کد خبر 511197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.