تنور شبکه نمایش خانگی، داغ‌تر از همیشه

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نسبی سینماها، شبکه نمایش خانگی، بستر مناسبی را فراهم کرد تا از خانه نشین شدن سینماگران و فرو رفتن حوزه تولیدات بصری و نمایشی در سکوت، جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پلتفرم‌های نمایش خانگی از زمان شیوع ویروس کرونا روزهای پرکاری را می‌گذرانند و تولیدات آنها تا امروز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. همین امر رقابت میان این پلتفرم‌ها را داغ‌تر کرده و هر کدام برای جذب مخاطب بیشتر، به سراغ سینماگران مطرح و شناخته شده رفته‌اند.

این روزها را می‌توان شلوغ‌ترین دوران کاری شبکه نمایش خانگی دانست که با تولید چند سریال، تنور خود را داغ‌تر کرده است. فیلمبرداری برخی از این مجموعه‌ها به پایان رسیده و تعدادی دیگر در مرحله تولید به سر می‌برند. برخی نیز روزهای پیش تولید را می‌گذرانند تا به زودی فیلمبرداری شأن آغاز شود. در ادامه مروری بر برخی از این مجموعه‌ها خواهیم داشت:

تنور شبکه نمایش خانگی، داغ تر از همیشه

قبله عالم، ساخته حامد محمدی

قبله عالم به کارگردانی حامد محمدی عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات فیلیمو است که از دهم مردادماه پخش آن آغاز می‌شود. فیلمبرداری این سریال که در ژانرکمدی_تاریخی ساخته شده در شهر کاشان آغاز شد و هم اکنون در تهران ادامه دارد. در خلاصه داستان قبله عالم آمده است: " مادر جان این همه زن را مرخص بفرمائید تا اندرونی کاخ خلوت شود، پدرسوخته‌ها مضمون کوک می‌کنند تا قبله عالم را هوس ران جلوه دهند. " ناصرالدین شاه، ملقب به قبله عالم، در آرزوی دست یافتن به اکسیر آب حیات است. اکسیر توسط طبیب مخصوص تهیه می‌شود، اما با نوشیدن آن حوادثی پدید می‌آید که دستمایه سریال کمدی-فانتزی قبله عالم است.

حامد کمیلی در این سریال در نقش ناصرالدین شاه ظاهر شده است و سام درخشانی، هادی کاظمی، شقایق دهقان، اردشیر رستمی، سوگل خلیق، مارین ون هولک، سمانه پاکدل، مهیار پوربابایی، زهرا بهروزمنش، مجتبی فلاحی، پژمان بازغی و سروش صحت، بازیگران اصلی این سریال هستند.

حامد محمدی تا کنون فیلم‌های سینمایی «فرشته‌ها با هم می آیند»، «اکسیدان»، «چهار انگشت»، «چپ و راست» و همچنین سریال تلویزیونی «زعفرونی» را کارگردانی کرده و قبله عالم نخستین تجربه او در شبکه نمایش خانگی است.

تنور شبکه نمایش خانگی، داغ تر از همیشه

جزیره، ساخته سیروس مقدم

جزیره به کارگردانی سیروس مقدم، یکی دیگر از تولیدات فیلیمو است که فیلمبرداری آن همچنان در جزیره کیش در حال انجام است. از نکات قابل توجه این سریال، حضور امیر مقاره، یکی از خوانندگان گروه موسیقی ماکان بند به عنوان یکی از بازیگران اصلی است. محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، حسام منظور، غزل شاکری، کاظم سیاحی، اکبر زنجانپور، امیر کاظمی، حمیدرضا پگاه، سامیه لک، زهیر یاری، مینا وحید، پاوان افسر و السا فیروزآذر، دیگر بازیگران اصلی این سریال هستند.

این مجموعه روایتگر داستان صحرا، خبرنگار جسوری است که در عشق شکست خورده و تحقیر شده است به دنبال برابری با ارشد شاهنگ، معشوق خود که از خانواده اصیل و ثروتمندی بوده، تصمیمات ماجراجویانه‌ای می‌گیرد و وارد روابط تجاری پیچیده‌ای می‌شود که زندگی او و خانواده شاهنگ را دستخوش تغییرات اساسی می‌کند.

جزیره دومین تجربه سیروس مقدم در شبکه نمایش خانگی بعد از «خواب زده» است. هر چند خواب زده به دلیل نوع انتشار، آنگونه که باید دیده نشد.

تنور شبکه نمایش خانگی، داغ تر از همیشه

خسوف، ساخته مازیار میری

مجموعه خسوف به کارگردانی مازیار میری، درامی اجتماعی و عاشقانه به نویسندگی مهدی شیرزاد و حسین تراب‌نژاد و تهیه کنندگی همایون اسعدیان است که به زودی از نماوا منتشر می‌شود. در خلاصه داستان خسوف آمده است: " امیر بر خلاف قول و قرارهایی که با دختر دایی خود گذاشته است، دل به دختر دیگری می‌بازد. آشکار شدن این عشق، خانواده امیر را به تکاپو می‌اندازد."

در این سریال، امین تارخ، شهره سلطانی و شمسی فضل اللهی در کنار چهره‌های جدید به نقش آفرینی پرداخته‌اند که اسامی آنها هنوز اعلام نشده است. میری پیش از این سریال سازی را در تلویزیون با مجموعه‌های «گاوصندوق»، «فرات»، «گاهی به پشت سر نگاه کن» و «هیأت مدیره» تجربه کرده است.

تنور شبکه نمایش خانگی، داغ تر از همیشه

میدان سرخ، ساخته ابراهیم ابراهیمیان

میدان سرخ به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان از دیگر تولیدات تازه فیلیمو است که به زودی منتشر می‌شود. این سریال در ژانر اکشن- جنایی توسط سارا سلطانی و علی مسعودی نیا به نگارش درآمده، اما هنوز جزئیاتی از آن منتشر نشده است. میدان سرخ، مجموعه‌ای پرستاره است که در آن بازیگرانی همچون حمید فرخ نژاد، امیرحسین آرمان، آرمین رحیمیان، بهدخت ولیان، کاظم سیاحی، امید روحانی، مسعود کرامتی، علی مصفا، بهرام افشاری، مهدی حسینی نیا، رضا یزدانی، ستاره اسکنری، نادر مشایخی و سحر نظام دوست، به ایفای نقش پرداخته‌اند.

میدان سرخ اولین تجربه ابراهیمیان در سریال سازی است، او پیش از این ساخت آثار سینمایی همچون «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه»، «آااادت می‌کنیم»، «پیلوت» و «دالبند» را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

گفتنی است کارگردانی فصل دوم این مجموعه را بهرام بهرامیان بر عهده داشت که به دلیل ابتلاء به کرونا جای خود را به کمال تبریزی داد. تیتراژ میدان سرخ را فرزاد فرزین خوانده است.

تنور شبکه نمایش خانگی، داغ تر از همیشه

شبکه مخفی زنان، ساخته افشین هاشمی

شبکه مخفی زنان به کارگردانی افشین هاشمی، داستانی کمدی و سرگرم کننده را در بستری تاریخی روایت می‌کند که توسط محسن قرایی و بر اساس طرحی از محمد رحمانیان به نگارش درآمده است. در خلاصه داستان شبکه مخفی زنان که قرار است به طور اختصاصی از نماوا پخش شود، آمده است: " در ابتدای قرن چهاردهم شمسی، وقتی شاه متوجه جنبش‌های نوظهور مربوط به حقوق زنان در کشور می‌شود، مأموریت ویژه‌ای به یکی از اهالی دربار خود می‌دهد. "لیلا حاتمی، سیامک انصاری، حمید فرخ نژاد، شبنم مقدمی و مهدی هاشمی، بازیگران اصلی این مجموعه هستند.

شبکه مخفی زنان، نخستین تجربه افشین هاشمی در زمینه ساخت سریال است، او سابقه کارگردانی در سینما را با آثاری همچون «خسته نباشید»، «صدای آهسته»، «گذر موقت»، «خاله قورباغه» و «خداحافظ دختر شیرازی» دارد.

تنور شبکه نمایش خانگی، داغ تر از همیشه

خاتون، ساخته تینا پاکروان

خاتون نخستین تجربه سریال سازی تینا پاکروان است که به زودی از نماوا منتشر می‌شود. خاتون روایتگر داستان عاشقانه‌ای در سال ۱۳۲۰ و در کشاکش اشغال ایران توسط متفقین با تاکید بر روی شخصیت زن اصلی خود یعنی خاتون است. ساخت این سریال از سال گذشته در سکوت خبری آغاز شد و چندی پیش به پایان رسید.

نگار جواهریان در نقش خاتون، نقش اول این مجموعه را بر عهده دارد و بازیگران دیگری همچون اشکان خطیبی، مهران مدیری، شبنم مقدمی، مهران غفوریان، بهناز جعفری، بابک حمیدیان، ستاره پسیانی، شاهرخ فروتنیان، عاطفه رضوی، پیام دهکردی، رضا بهبودی و فرخ نعمتی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پاکروان کارگردانی فیلم‌های سینمایی «خانوم»، «نیمه شب اتفاق افتاد» و «لس آنجلس تهران» را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

تنور شبکه نمایش خانگی، داغ تر از همیشه

حرفه‌ای، ساخته مصطفی تقی‌زاده

حرفه‌ای به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده، از جدیدترین تولیدات نماوا است که در مرحله فیلمبرداری قرار دارد و در ۱۶ قسمت منتشر می‌شود. از داستان این مجموعه جزئیاتی منتشر نشده است اما از نکات قابل توجه آن، حضور دو خواننده، سیروان و زانیار خسروی به عنوان بازیگر است. سارا بهرامی، ماهور الوند، علی مصفا، مزدک میرعابدینی، المیرا دهقانی، مرتضی تقی زاده و اسماً رمضانی، دیگر بازیگران حرفه‌ای هستند.

تقی زاده در سال ۱۳۹۵، فیلم سینمایی «زرد» را کارگردانی کرد که به عنوان یک فیلم اولی مورد توجه اهالی سینما و مخاطبان قرار گرفت.

تنور شبکه نمایش خانگی، داغ تر از همیشه

جیران، ساخته حسن فتحی

جیران به کارگردانی حسن فتحی، سریال تاریخی دیگری است که این روزها در مرحله تصویربرداری قرار دارد. این مجموعه روایتگر داستان جیران، یکی از دخترانی است که به تازگی به جمع درباریان ناصرالدین قاجار وارد شده و شاه ایران عاشق او می‌شود.

بهرام رادان، ناصرالدین جیران است و پریناز ایزدیار در نقش جیران ظاهر شده است. بابک حمیدیان، رعنا آزادی‌ور، گلاره عباسی، امیر حسین فتحی، ستاره پسیانی و مهدی پاکدل، بازیگران اصلی جیران هستند.

فتحی پیش از این سریال پرطرفدار «شهرزاد» را برای شبکه نمایش خانگی ساخته بود و جیران دومین تجربه او در شبکه نمایش خانگی است.

تنور شبکه نمایش خانگی، داغ تر از همیشه

آهوی من مارال، ساخته مهرداد غفارزاده

آهوی من مارال به کارگردانی مهرداد غفارزاده، سومین سریالی است که داستان آن در دوره ناصرالدین شاه می‌گذرد. در این مجموعه، حسن معجونی ایفاگر نقش ناصرالدین شاه است. ترلان پروانه، شبنم مقدمی، گوهر خیراندیش، لاله اسکندری، الهام کردا، علیرضا کمالی، روزبه حصاری، متین ستوده، لیلا بلوکات، فریبا کوثری، علیرضا آرا، ارسطو خوش رزم، سیروس همتی، اتابک نادری و آتش تقی پور، دیگر بازیگران آهوی من مارال هستند.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: " ناصرالدین شاه دست به ماشه برده تا آهویی صید کند که آهو چشمی، چون باد از راه رسیده و چون برق می‌گذرد و به دنبالش حال سلطان صاحبقران می‌شود حال اسیری که در دام مانده باشد، صیاد رفته باشد. شاه به حکم قدر قدرتی امر می‌کند که صیاد را به شکارگاه بازگردانند، غافل از آنکه آن آهو چشم گریزپا، خود صید و صیاد عاشقی جوان است از دیار آذربایجان… "

غفارزاده پیش از این سریال «سه، پنج، دو» را برای تلویزیون کارگردانی کرده بود.

کد خبر 511179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.