اعتبار ۷۰۰ میلیاردی بنیاد برکت برای تأمین لوله‌های آبرسانی به خوزستان

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اقدام به خرید و ارسال ۷۰۰ میلیارد ریال لوله برای آبرسانی به روستاهای استان خوزستان کرد.

به گزارش ایمنا، امیر حسین مدنی، در حاشیه بارگیری و ارسال اولین محموله از این لوله‌ها با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به مشکل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در تأمین فوری لوله پلی‌اتیلن و فلزی جهت انتقال آب شرب به روستاهای بدون آب، بنیاد برکت نسبت به خرید ۷۰۰ میلیارد ریال لوله از کارخانه لوله‌سازی سپنتا اقدام کرد. بنیاد بر کیفیت اجرای تک تک مراحل آبرسانی تا پایان نظارت داشته و تأمین فوری لوله‌ها با هدف تحقق تعهد آبرسانی به روستاهای خوزستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه میان بنیاد برکت و آبفای خوزستان خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، قرار است با تأمین مالی بنیاد برکت و در طی ۹ ماه، آبرسانی به ۷۰۲ روستای بدون آب خوزستان انجام شود.

به گفته مدنی، بنیاد برکت ۱,۵۰۰ میلیارد ریال را برای انجام طرح‌های آبرسانی به روستاهای خوزستان اختصاص داده، که در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد ریال به استان تزریق شده و قرار است مابقی اعتبار نیز طی چهار ماه آینده تخصیص داده شود.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: شهرستان‌های شادگان، اهواز، دشت آزادگان، باوی، حمیدیه، باغملک، رامشیر، شوش، ماهشهر، هویزه، هندیجان و اندیمشک از جمله نقاط هدف این تفاهم‌نامه هستند.

وی با اشاره به نهضت آبرسانی بنیاد برکت در کشور گفت: تا پایان سال گذشته یک هزار و ۶۷۷ روستا تحت پوشش فعالیت‌های آبرسانی بنیاد قرار داشتند که از این تعداد، یک هزار و ۱۱۵ روستا از آب آشامیدنی بهره‌مند شده‌اند.

مدنی ادامه داد: بنیاد برکت در سال جاری نیز ۵۰۰ روستای دیگر را به عنوان اهداف جدید آبرسانی در نظر گرفته بود که با امضای تفاهم‌نامه جدید و تحت پوشش قرار گرفتن ۷۰۲ روستای دیگر در استان خوزستان، مجموع روستاهای هدف آبرسانی بنیاد در سال جاری به بیش از هزار و ۲۰۰ روستا رسید.

مدیرعامل لوله‌سازی سپنتا نیز گفت: ظرفیت تولید کارخانه ۱۵۰ هزار تن در سال است و محصولات آن به کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان، ترکمنستان و ارمنستان صادر می‌شود.

امیرحسین عرشی‌زاده با اشاره به ظرفیت بالای این کارخانه در تولید لوله‌های پلی‌اتیلن و گالوانیزه تصریح کرد: خوشحالیم که در آبرسانی به مناطق و روستاهای بدون آب خوزستان سهم داریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 511105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.