شهرکرد علمی‌تر مدیریت خواهد شد

عضو منتخب شورای اسلامی شهرکرد گفت: از ابتدا تلاش شورای ششم این است که شهر علمی‌تر اداره شود و به شکلی موضوعات فرهنگی و اقتصادی مدنظر قرار گیرد و تنها کاربری شهر در نظر نباشد.

محمدرضا بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اعضای منتخب شورای اسلامی شهر در دوره ششم بعد از اعلام نتایج انتخابات، جلسات جدی برگزار کردند.

وی افزود: از همین ابتدا تلاش برای افزایش تعامل سازنده با مسئولانی که در مدیریت شهری نقش دارند در دستور کار است، بسیاری کارها از قبل برنامه‌ریزی شده و تنها مشخص شدن هیأت رئیسه شورا و شهردار باقی مانده است.

عضو منتخب شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: از ابتدا تلاش این است که شهر علمی‌تر اداره شود و به شکلی موضوعات فرهنگی و اقتصادی مدنظر قرار گیرد و تنها کاربری شهر در نظر نباشد.

وی با تاکید بر لزوم احصای مشکلات محلات و مقایسه وضعیت موجود با معیارهای مطلوب، شفافیت در عملکرد شهرداری، توجه به ارتقای حوزه نیروی انسانی، هوشمند کردن خدمات شهری، برنامه محوری و محله محوری را از دیگر برنامه‌های شورای ششم برشمرد.

بیاتی با بیان اینکه وضعیت نواحی مختلف شهر برای اتخاذ تصمیمات شورا رصد خواهد شد، گفت: با بررسی مناطق یک و دو شهرکرد از کوچک‌ترین تا بزرگترین پروژه‌های شهر مدنظر بوده و روند اجرای آن ارزیابی می‌شود.

بیاتی توجه بهبهبود مبلمان شهری، خدمات شهری، نظافت شهر، اماکن عمومی شهر برای گردشگران را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: این موارد باید تأمین شود تا موجب تسهیل خرید، تفریح و تقویت ارتباطات و رونق گردشگری شود.

لزوم استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های شهری

وی گفت: شهرداری توان مالی زیادی ندارد به ویژه با شرایط موجود به شدت ضعیف شده که باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های شهری استفاده کرد، تلاش می‌کنیم شهر توسعه متوازن یابد و ساماندهی محلات جنوب شهر با بافت فرسوده، غرب شهرکرد که مطالعات بازآفرینی روی آن انجام شده، مسکن مهر منطقه منظریه که هنوز به شهرداری تحویل نشده و خدمات کامل ندارد مد نظر قرار گیرد.

بیاتی تصریح کرد: باید برای شهرداری درآمد پایدار ایجاد کرد که تلاش می‌شود این مهم با امکانات شهرداری شکل گیرد.

این عضو منتخب شورای اسلامی شهر، تاکید کرد: این روزها طرح جامع شهر در حال بازنگری و طرح جامع ترافیک در حال مطالعه است، برنامه چشم انداز پنج و ۲۰ ساله در حال برنامه‌ریزی است که باید به درستی انجام شود همچنین باید برای برج‌های دوقلو تدبیری مناسب اندیشید که این امور در برنامه شورای ششم قرار دارد.

کد خبر 510935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.