احداث مرکزی برای نظم‌دهی امانت فروشی‌های اسلواکی

گزارشات حاکی است که روزانه حجمی باور نکردنی از وسایل دست دوم قابل استفاده بین مردم براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی، در بازارهای سراسر شهر دست به دست می‌شود که بخش زیادی از این اقلام را مردم نیازمند خریداری می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبق گزارش‌ها تنها در ماه ژوئن تعداد ۱۷۸ شهروند براتیسلاوایی به حمل ۶ تن وسایل دست دوم در بازارهای شهر مشغول بودند که از این میزان، حدود سه و هشت دهم تن توسط سایر مردم خریداری شد. این اقلام شامل تجهیزات آشپزخانه، سی دی، قطعات کوچک و بزرگ سرامیکی و چینی همچنین تجهیزات ورزشی بود که توسط افرادی با سنین مختلف در بازار عرضه می‌شد. فروشندگان اقلامی را که به فروش نمی‌رفت به مؤسسات خیریه و سایر نهادهای غیر دولتی تحویل می‌دادند تا آن‌ها را به طور رایگان در اختیار افرادی با بیشترین نیازمندی قادر دهند.

احداث مکانی برای نظم امانت فروشی‌های اسلواکی

در همین راستا، دولت اسلواکی از مدیران براتیسلاوا خواسته است مرکزی بزرگ به خرید و فروش اقلام دست دوم در شهر اختصاص دهد تا از ایجاد هرج و مرج در خیابان‌های مختلف آن جلوگیری شود. مقامات پایتخت نیز با مدیرانی از سایر نهادهای شهر نظیر شهرداری، مرکز فرهنگی و اطلاع‌رسانی براتیسلاوا و سایر سازمان‌های شهری پیمان همکاری بسته تا با کمک یکدیگر سازه‌ای بدون استفاده یا محله‌ای از پایتخت را به افرادی اختصاص دهند که به خرید و فروش وسایل دست دوم مشغول هستند.

این مرکز اولین مکان در نوع خود در سراسر اسلواکی خواهد بود و قرار است به صورت آزمایشی دایر شود که البته پس از موفقیت، به مکانی دائمی برای خرید و فروش وسایل دست دوم تبدیل خواهد شد. مدیران براتیسلاوا امیدوار هستند با این اقدام خود، مدیران سایر شهرهای اسلواکی را نیز به اتخاذ اقدامات مشابه سوق دهند و از بروز تبعات پرسه زدن فروشندگان و خریداران وسایل دست دوم در فضاهای عمومی جلوگیری کنند و به این ترتیب نظم شهری را به ارمغان بیاورند.

احداث مکانی برای نظم امانت فروشی‌های اسلواکی

کد خبر 510907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.