رکورد شنا ۱۰۰ متر آزاد زنان شکست

شناگر استرالیایی توانست با کسب چهارمین مدال خود، رکورد شنای صد متر آزاد را نیز بکشند.

به گزارش ایمنا، مسابقات شنای المپیک همچنان در مرکز ورزش‌های آبی توکیو امروز ۳۰ جولای (۸ مرداد) در جریان است. جایی که قرار است ۴۹ مدال طلا در این سالن بین شناگران نقاط مختلف دنیا تقسیم شود، که ازاین‌بین سهم کشورهای چین، آمریکا، استرالیا، روسیه و حتی کشور میزبان المپیک بیش از سایرین بوده است.

امروز در رشته ۱۰۰ متر آزاد زنان " اِما مک کئون" ستاره شنای استرالیا توانست با خلق زمان (۵۱.۹۶) رکورد جهان را به نام خود ثبت کند و استرالیا را صاحب یک مدال طلای باارزش کند.‌

او در حالی توانست زودتر از سایرین شنا کند که نفر دوم "سیوبهان هائوجی" شناگر هنگ‌کنگی موفق شده بود با رکورد ۵۲.۲۷ رکورد آسیا را بشکند و این نشان می‌دهد این رقابت در چه سطحی برگزار شد. او ۳۱ صدم ثانیه دیرتر از نفر اول دستش به لبه استخر برخورد کرد.

‌ بعداز این دو شناگر، نفر سوم نیز از کشور استرالیا بود. "کیت کمپل" با رکورد ۵۲.۵۲ زودتر از شناگرهای کشورهای کانادا، سوئد، هلند، بریتانیا و آمریکا روی سکو سوم بایستد.

گفتنی است این شناگر ۲۷ ساله پیش‌ازاین، یک مدال طلا (۱۰۰ متر پروانه) و دو برنز (۴ در ۱۰۰ متر پروانه ،۱۰۰ متر پروانه) در همین رقابت‌ها به دست بیاورد و این چهارمین مدال او در المپیک توکیو محسوب می‌شود.

رکوردهای ثبت‌شده در صفحه ذیل مشخص است.

رکورد شنا ۱۰۰ متر آزاد زنان شکست منبع: ورزش سه

کد خبر 510735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.