منطقه ۴ به قطب توسعه اصفهان تبدیل شده است

مدیرمنطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: در دهه ۷۰ منطقه چهار یکی از مناطق برخوردار، استراتژیک و عروس شهر مطرح بود اما بنا به دلایلی با مشکلاتی مواجه شد که خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری با اقدامات انجام شده به قطب توسعه شهر اصفهان بازگشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا اخوان عصر امروز (پنجشنبه) در آئین بهره برداری از پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن و کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح شهید فخری زاده ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر خم اظهار کرد: بسیار خرسندیم پروژه‌هایی که از سال‌ها قبل کلید خورده بود، امروز با همت مدیریت شهری به نتیجه رسید.

وی تصریح کرد: پروژه نمایشگاه بزرگ بین المللی اصفهان نیز از جمله پروژه‌هایی است که سال‌ها مردم منتظر احداث آن بودند.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یک هزار هکتار فضای سبز شهر با سه بلوک فضای سبز شامل باغ غدیر، مشتاق و پارک طبیعی شرق در محدوده این منطقه قرار دارد، تصریح کرد: علاوه بر حفظ و نگهداری شرایط موجود با اجاره تانکرهای آبرسانی برای توسعه فضای سبز تلاش کردیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ هکتار توسعه فضای سبز این منطقه با روش‌های نوین آبیاری می‌شود و در کوه نخودی و پارک طبیعی شرق نیز با استفاده از فناوری واترباکس کاشت درختان و واکاری گیاهان کم نیاز آبی انجام شده است.

اخوان با بیان اینکه برای مسیر دسترسی نمایشگاه بین المللی اصفهان دو هزار و ۴۵۰ متر از ضلع شرقی رینگ چهارم تعریض شده و آسفالت نهایی انجام شده است، اظهار کرد: در محدوده نمایشگاه و مسیر رینگ چهارم هشت هزار و ۴۰۰ سرویس نخاله برداری انجام و به جای آن پنج هزار سرویس خاک زراعی آورده شد تا فضای سبز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه روشنایی بلوار رضوان با استفاده از ۱۲۴ پایه جدید توسط شهرداری منطقه چهار انجام شد و خیابان ارغوانیه درخواست ۳۰ ساله مردم برای ورود به جاده رضوان آزادسازی و احداث شد، تصریح کرد: میدان شهدای هسته‌ای با مساحت ۴۳ هزار مترمربع با همت این دوره مدیریت شهری احداث شد و برای نخستین بار طرح مرکز میدان را به صورت ویژه طراحی و اجرا کردیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با ابراز خرسندی از احداث خیابان سلمان فارسی به عنوان دیگر خیابان منتهی به میدان شهدای هسته‌ای تصریح کرد: فاز نخست خیابان روشن دشت به طول یک هزار و ۹۰۰ متر اجرا شده بود بر این اساس فاز دوم آن به طول یک هزار و ۴۵۰ متر مربع حدفاصل رینگ چهارم به سمت تقاطع کانال دکتر حسابی و بخشی دیگر نیز در دل محله پینارت به طول ۴۵۰ متر و عرض ۶۰ متر اجرایی شد.

وی با بیان اینکه آزادسازی این پروژه با توجه به فتوگرافی محل و سنگ برداری سنگین با دشواری‌های زیادی همراه بود، خاطرنشان کرد: مجموع اعتبار آزادسازی و اجرای پروژه‌های انجام شده در میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن ۵۰۱ میلیارد تومان بوده است.

اخوان ادامه داد: با توجه به اینکه در مسیر پروژه کاربری‌های متنوعی همچون تجاری، کشاورزی، مسکونی، کارگاهی و باغات وجود داشت، آزادسازی پروژه به سختی انجام شد این در حالی بود که بخش عمده‌ای از مسیر در حریم قرار داشت بنابراین نتوانستیم بر روی باقیمانده اراضی در طرح امتیاز داده و بخشی از غرامت پروژه را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه برای انجام آزادسازی‌های ابر پروژه میدان شهدای هسته‌ای ۳۸۵ جلسه کمیسیون توافق انجام و رضایت ۹۸ درصد مالکان حاصل شد، اظهار کرد: برای آزادسازی تعدادی از پلاک‌های واقع در مسیر ناچار به استفاده از مواد هشت و ۹ قانون آزادسازی املاک شدیم و بی شک اگر حمایت و همت مدیریت شهری نبود اجرای این پروژه عظیم امکان پذیر نمی‌شد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه کلنگ احداث تقاطع غیر همسطح شهید فخری زاده در ادامه مسیر رینگ چهارم و خیابان روشن دشت با برآورد ریالی ۱۸۷ میلیارد تومان به زمین زده شد، تصریح کرد: همچنین در مسیر خیابان سلمان فارسی روبروی بیمارستان چمران پل عابر پیاده مکانیزه با پیش بینی اعتبار دو میلیارد تومانی کلنگ زنی می‌شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در منطقه چهار خاطرنشان کرد: در راستای نگهداری از فضای سبز یک هزار هکتاری منطقه، ۲۰ کیلومتر لوله گذاری در سایزهای مختلف انجام شده است همچنین ۲۵ درصد از هفت هزار کیلومتر مسیر لوله گذاری تحت فشار قطره‌ای که فرسوده شده بود نیز طی چهار سال گذشته بازسازی شده است.

اخوان از بهره برداری منبع آب خیابان مشتاق جنب مسجد مهرآباد و بازسازی ژئوممبران برکه غدیر همچنین احداث مسیر بی آر تی حدفاصل خیابان بزرگمهر تا چهارراه پیروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: سالن اجتماعات حکمت در باغ غدیر با ظرفیت ۳۰۰ صندلی سال ۹۷ با پرداخت دیون و بدهی‌های سنگین افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی پروژه‌های مشارکتی منطقه را شامل مجموعه‌های برسام، پروژه مسکونی خیابان حمزه، پروژه مسکونی فردوس و مجموعه تجاری، اداری، خدماتی و پارکینگ طبقاتی مجموعه اداری امیرکبیر عنوان کرد و افزود: در دهه ۷۰ منطقه چهار یکی از مناطق برخوردار، استراتژیک و عروس شهر مطرح بود اما بنا به دلایلی با مشکلاتی مواجه شد که خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری با اقدامات انجام شده به قطب توسعه شهر اصفهان بازگشته است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان ادامه داد: از وسعت هفت هزار و ۵۰۰ هکتاری منطقه تنها یک هزار و ۱۳۰ هکتار محدوده قانونی منطقه است که امکان صدور مجوز و پروانه ساختمانی داریم که ۹۵ درصد آن شکل گرفته و ۷۵ درصد آن نوساز است که انتظار می‌رود با لایحه شورای شهر محدوده ۱۴۰ هکتاری اراضی که قابلیت الحاق به محدوده شهری را دارد و در کوران بروکراسی اداری بیرون از شهرداری به نتیجه نرسیده، پیگیری و منتج به نتیجه شود.

کد خبر 510709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • سلطانی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    دست شهرداری درد نکنه اگه ممکنه مترو بهارستان راهم تمام کنند که سالها ست میخواهند برای بهارستان مترو بکشند ولی هنوز هیچ خبری نیست
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    از استاندار مهترم وشهردار محترم خواهشمندیم نسبت به تکمیل پروژه کمربندی غرب اصفهان اقدام نمایند