سپردن طرح صیانت از حقوق کاربران به ۲۳ نفر اشتباه بزرگی است!

نماینده جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی گفت:- وقتی طرحی تا این حد اهمیت دارد، چرا شفاف و رو در روی مردم در صحن علنی در مورد آن بحث نشود تا پاسخگوی افکار عمومی باشیم و مردم هم در جریان ریز جزئیات طرح باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معصومه پاشایی بهرام در صفحه توییتر خود نوشت: بنده بنا به دلایل زیر مخالف اصل ۸۵ شدن‌ِ طرح صیانت از حقوق کاربران بودم و در شورای مرکزی فراکسیون اکثریت در مخالفت آن صحبت کردم! در صحن هم به عنوان مخالف ثبت نام کرده بودم:

۱- وقتی طرحی تا این حد اهمیت دارد، چرا شفاف و رو در روی مردم در صحن علنی در مورد آن بحث نشود تا پاسخگوی افکار عمومی باشیم و مردم هم در جریان ریز جزئیات طرح باشند!

۲- دوستان میگویند طرح سنگینی است و وقت مجلس را می‌گیرد! باز اینجا باید گفت: اگر این طرح مهم است چرا مثل بودجه یک ماه شبانه روز و شفاف برایش وقت نگذاریم!

۳- دلیل بعدی که برای ۸۵ شدن طرح مطرح می‌کنند، کارشناسی کردن طرح است! مگر نه اینکه کمیسیون تخصصی باید طرح را کارشناسی کند و پس از چکش کاری به صحن بیاورد!؟ ما می‌توانستیم دو ماه فرصت به کمیسیون تخصصی بدهیم تا کارهای کارشناسی را به پایان برسانند!

۴- سپردن طرحی به این درجه اهمیت، به ۲۳ نفر، که گاه بدون داشتن تخصص عضو می‌شوند و در جلسات به صورت منظم شرکت نمی‌کنند، بنظرم اشتباه بزرگی است!

۵- تجربه طرح جوانی جمعیت، نشان می‌دهد اصل ۸۵ باعث سرعت بخشیدن به کار نمی‌شود و همچنین فضا را برای نفوذ افراد ذینفعِ بیرونی باز می‌گذارد.

با تمام اینها ۸۵ رای آورد و رای صحن محترم است، ولی به شخصه پیگیر رفع ایرادات نحوه اداره کمیسیون ویژه، شایسته گزینی و همچنین اطلاع رسانی و شفافیت جلسات خواهم بود.

کد خبر 510682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.