نیمه پنهان؛ حساسیت لازم برای حفاظت از میراث تاریخی را به وجود آورد

مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: جشنواره نیمه پنهان موفق شد حساسیتی را نسبت به حفظ و نگهداری از میراث تاریخی به وجود آورد به طوری که نگاه‌ها به سمت و سوی نیمه پنهان ابنیه تاریخی برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی معینی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس نیمه پنهان اظهار کرد: جشنواره نیمه پنهان برگزار نشده تا آرشیوی از عکس‌ها داشته باشیم یا رزومه‌ای پُر کنیم، بلکه ایجاد حساسیتی بود تا زاویه تازه‌ای را پیش روی عکاسان و دوستداران اصفهان کهن قرار دهد.

وی با اشاره به شرایط سخت کرونایی و اعمال محدودیت‌های ناشی از آن ادامه داد: بیش از یک سال است که به دلیل شرایط کرونایی تعطیلی اجباری داریم و نتوانستیم زودتر آئین اختتامیه جشنواره ملی عکس نیمه پنهان را برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با بیان اینکه جشنواره «حیات و ممات» برای مستند نگاری مرگ در تخت فولاد و مستند نگاری زندگی و «شور و حیات» در مجموعه‌های مختلف شهر با تأکید بر کوه صفه برنامه‌ریزی شده بود خاطرنشان کرد: یک مجموعه جشنواره بین المللی گردشگری با عنوان «شاردن» برنامه‌ریزی و تمام مقدمات برگزاری آن انجام شد اما با توجه به برخی مشکلات جشنواره زمین ماند که امیدواریم در زمان مناسبی امکان انجام این اقدام فراهم شود.

وی با تأکید به همکاری و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد، گفت: با برگزاری جشنواره نیمه پنهان آغاز یک حرکت برای مستند نگاری شهر و پیدا کردن ضعف‌ها و دغدغه‌ها از دریچه دوربین عکاسان محقق شده، البته شاید این جشنواره به پایان رسیده باشد، اما برای ما با چاپ کتاب در واقع آغاز یک فعالیت است و قطعاَ پیگیر به ثمر نشاندن تلاش دغدغه مندان شرکت کننده در جشنواره خواهیم بود.

معینی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم زحماتی که نشان داده چه آسیبی به داشته‌های ما در قالب میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی وارد شده را پیگیری و به اطلاع مسئولان ذیربط برسانیم.

مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: جشنواره نیمه پنهان موفق شد حساسیتی را نسبت به حفظ و نگهداری از میراث تاریخی به وجود آورد، حساسیتی که زاویه تازه‌ای را پیش روی عکاسان و دوستداران اصفهان کهن قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده تلاش می‌شود دایره برگزاری این جشنواره را وسیع‌تر کنیم و آن را هم در سطح شهر اصفهان به گونه‌ای که برگزار شد ادامه دهیم، همچنین فراخوان، محدوده‌ای استانی و حتی ملی پیدا کند به طوری که عکاسی از اماکن تاریخی تمامی کشور در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم به برگزیدگان جشنواره هدایایی اهدا شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

نفر اول: فاطمه پیش‌خوان

نفر دوم: مهدی تمیزی

نفر سوم: علی نجات‌بخش اصفهانی

دو نفر شایسته تقدیر هیأت داوران: خانم‌ها فاطمه کریمی و زهره کریمی
 

کد خبر 510514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.