آمریکا و روسیه درباره کنترل تسلیحاتی گفتگو کردند

مذاکرات روسیه و آمریکا درباره کنترل تسلیحاتی با حضور «سرگئی ریابکوف» معاون پوتین و «وِندی شرمن» همتای آمریکایی او در شهر ژنو سوئیس آغاز شد.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، مذاکرات روسیه و آمریکا درباره کنترل تسلیحاتی در شهر ژنو سوئیس آغاز شد. در این دور از مذاکرات، «سرگئی ریابکوف» معاون رئیس جمهور روسیه و «وِندی شرمن» همتای آمریکایی او حضور دارند.

پیشتر بایدن و پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه در جریان دیدار ماه گذشته شان، بر سر شروع مذاکرات کنترل تسلیحاتی فراتر از مفاد معاهده «استارت نو» به توافق رسیده بودند.

پیش از آغاز مذاکرات گفته شده بود که قرار است دو طرف این مذاکرات را تحت عنوان «ثبات راهبردی» و با تمرکز بر کاهش خطرات تسلیحاتی دنبال کنند.

قبل از انجام این گفتگوها، وزارت خارجه روسیه تاکید کرده بود که طرفین درباره مسائل مربوط به حفظ و تقویت ثبات راهبردی و همچنین دورنمای کنترل تسلیحات بحث خواهند کرد.

واشنگتن در فوریه سال جاری به طور رسمی پیمان استارت نو (New START) را توسعه داد. توافقی که تسلیحات هسته ای طرفین را به ۷۰۰ موشک، ۸۰۰ پرتابگر موشک و یک هزار و ۵۵۰ کلاهک جنگی تا ۵ فوریه ۲۰۲۶ محدود می سازد. تصمیم آمریکا برای احیای این پیمان که توسط «باراک اوباما» رئیس جمهور وقت ایالات متحده و «دیمیتری مدودوف» رئیس جمهور وقت روسیه (در سال ۲۰۱۰) امضا شده بود، مورد استقبال مسکو قرار گرفته است.

منبع: مهر

کد خبر 510494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.