قهرمانان بین‌المللی داریم که روستایی و عشایری هستند

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی گفت: در دیگر استان‌ها اهمیت به روستاها وجود دارد، اما به جرأت می‌توانم بگویم که در استان اصفهان خیلی شکیل تر، قوی‌تر و نمایان‌تر برگزاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز چهارشنبه _ ۶ مرداد ماه _ ساعت ۱۰ صبح در ورزشگاه پیروزی کاروان تجهیزات ورزشی که شامل تشک تاتمی، میز فوتبال دستی، میز پینگ‌پنگ، میز شطرنج و صفحه دارت بود پس از تحویل به دهیاران به روستاها ارسال شد، محمدتقی امیری خراسانی در رابطه با این برنامه، اظهار کرد: امروز توزیع ۳۰۰ اقلام ورزشی برای مناطق روستایی و تجهیز ۱۵ باب خانه ورزش روستایی را داشتیم که به صورت خود یاری بود، یعنی اکثریت اعتباری که برای این برنامه تأمین شد اعتبار دولتی نبود و بخش خصوصی ورود کرد، این یک نکته مثبت است که دیگر دستگاه‌ها بر اساس رسالت اجتماعی گام برمی‌دارند و برای توسعه ورزش در مناطق روستایی عشایری اقدام می‌کنند. سعادتی برای من بود که در این برنامه حضور داشته باشم.

وی با بیان این که وقتی می‌خواهیم سطح فعالیت ورزشی را بیشتر کنیم یا کاری را فرهنگ سازی کنیم نخست باید زیر ساخت آن فراهم باشد، تصریح کرد: در ورزش سخت افزار مکان و اقلام ورزشی و نرم افزار برنامه‌هایی مثل مسابقات ورزشی است که این دو مکمل یکدیگر هستند. هر زمانی سخت افزار و نرم افزار کنار هم فراهم باشد افرادی که در مناطق روستایی و عشایری هستند برای ورزش کردن ترغیب می‌شوند و با گذشت زمان دیگر کسانی که فقر حرکتی دارند یا تمایلی برای ورزش ندارند را تشویق به ورزش می‌کنند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی ادامه داد: در حال حاضر قهرمانان بین‌المللی داریم که خیلی از آنها روستایی و عشایری هستند و این امید را داریم که تعداد آنها نسبت به گذشته بیشتر شود.

امیری خراسانی در جواب به سوال خبرنگار مبنی بر این که آیا فقط اصفهان به روستاهای خود اهمیت می‌دهد یا در دیگر استان‌ها چنین چیزی وجود دارد؟ گفت: در دیگر استان‌ها این موضوع وجود دارد، اما به جرأت می‌توانم بگویم که در استان اصفهان خیلی شکیل‌تر، قوی‌تر و نمایان‌تر برگزاری می‌شود.

به گزارش ایمنا در این برنامه محمدتقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی، حسین زیبایی معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مهدی اسدی رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی، نرگس قدوسی معاونت امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان حضور داشتند.

کد خبر 510487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.