تکذیب انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب اصفهان به صنایع

شرکت اب و فاضلاب استان اصفهان در پی انتشار ویدیویی مبنی بر انتقال پساب تصفیه خانه جنوب به صنایع اعلام کرد: پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان، بر اساس استانداردهای زیست محیطی تصفیه شده و در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار می‌گیرد تا برای آبیاری گیاهان غیرمثمر و فضای سبز شهری و منابع طبیعی استفاده شود.

به گزارش ایمنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به تازگی فیلم‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که در آن افرادی با حضور در محل تصفیه خانه جنوب اصفهان واقع در خیابان آبشار دوم مدعی فروش و انتقال آب توسط شرکت آب و فاضلاب به صنایع بالادست از جمله ذوب آهن شده اند. در همین خصوص به منظور روشن ساختن اذهان عمومی، چند نکته را به اطلاع شهروندان گرامی و روستاییان محترم می‌رسانیم:

۱) تعدادی از این افراد در حالی که بر روی تأسیسات تصفیه خانه راه می‌روند مدعی هستند که از این لوله برای انتقال آب به بالادست استفاده می‌شود در حالی که لوله مورد اشاره در فیلم، مربوط به انتقال هوا به حوضچه‌های هوادهی تصفیه خانه فاضلاب است که کارشناسان و متخصصان امر با فرایند تصفیه لجن به روش هوازی کاملاً آشنا هستند.

۲) پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب، بر اساس استانداردهای زیست محیطی، تصفیه شده و در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار می‌گیرد تا برای آبیاری گیاهان غیر مثمر و فضای سبز شهری و منابع طبیعی استفاده شود و استفاده از آن در بخش کشاورزی و تولید محصولات خوراکی ممنوع است.

۳) فاصله بین تصفیه خانه جنوب اصفهان در خیابان آبشار دوم تا شرکت سهامی ذوب آهن در غرب اصفهان نزدیک به ۸۰ کیلومتر است و با توجه به شیب زمین و توپوگرافی منطقه، اجرای خطوط لوله برای انتقال پساب این تصفیه خانه به بالادست بر فرض عملیاتی بودن، دارای هزینه‌های بسیاری است و اصلاً صرفه و صلاح اقتصادی و زیست محیطی ندارد. ضمن این که حتی قطره‌ای از پساب تصفیه خانه جنوب اصفهان به هیچ کدام از صنایع منتقل نمی‌شود.

۴) در پایان از مشترکین محترم درخواست می‌شود به خبرهای غیر واقعی و فیلم‌های اینچنینی که مورد تأیید هیچ کارشناس منصفی نیست اعتماد نکرده و از بازنشر آن که موجب تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم می‌شود خودداری فرمایند.

کد خبر 510484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.