بیش از ۳۴ هزار کتاب فهرست نویسی شد

مدیرکل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از فهرست‌نویسی بیش از ۳۴ هزار کتاب، پیش از انتشار (فیپا) و پس از انتشار (فاپا) در فصل بهار سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، طاهره یعقوب پور نرگسی از فهرست‌نویسی بیش از ۳۴ هزار کتاب، پیش از انتشار (فیپا) و همچنین پس از انتشار (فاپا) در فصل بهار سال جاری خبر داد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان در فصل بهار اظهار کرد: در این مدت ۲۰ هزار و ۸۸۱ عنوان کتاب و پنج عنوان منابع غیر کتابی فهرست‌نویسی پیش از انتشار (فیپا) انجام شد.

مدیرکل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، ادامه داد: همچنین ۱۳ هزار ۷۹۴ عنوان کتاب، دو هزار و ۷۰۹ عنوان پایان نامه و ۳۳۸ عنوان سایر منابع غیر کتابی فهرست‌نویسی آن در حوزه کتاب‌های چاپی و پس از انتشار (فاپا) صورت پذیرفت.

یعقوب پور تصریح کرد: در سه ماهه فصل بهار امسال، علاوه بر تخصیص ۱۲۶ شاپا به نشریات، مسئول واحد شاپا به صورت آنلاین در جلسه مجمع عمومی ISSN شرکت کرد. در این مدت ۱۰۲ شابکا نیز به کتابخانه‌های کشور تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نسخه آزمایشی نرم‌افزار رسا تحت وب به همت همکاران این اداره بررسی شد و نتایج بررسی برای به‌روزرسانی و رفع مشکلات به شرکت مجری ارسال شد.

کد خبر 510425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.