ماجرای زیرگرفتن سرباز راهور توسط خودروی سفارت بلاروس چه بود؟

زیرگرفتن سرباز راهور توسط خودروی سفارت بلاروس در رسانه‌ها خبرساز شده و واکنش‌هایی را در پی‌داشته تا آنجا که پایگاه خبری پلیس نیز در این زمینه بیانیه‌ای را اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته خبری مبنی بر زیر گرفتن یک سرباز راهور توسط خودرو سفیر بلاروس که قصد داشته از خط ویژه عبور کند و با مخالفت سرباز راهور مواجه شده بود، در یک رسانه سر و صدای زیادی کرد و واکنش‌های مختلفی را در پی داشت و برخی نیز اظهار نظراتی داشتند، اما این در حالی است که امروز پایگاه خبری پلیس در جهت کذب بودن این خبر متنی منتشر و اعلام کرد این خبر کذب بوده است و صحت ندارد و به انتشار این خبر انتقاد کرد.

آیا ماشین سفیر بلاروس سرباز راهور را به عمد زیر گرفت؟

اولین خبری که در خصوص این ماجرا در رسانه منتشر شد این بود که وقتی سرباز راهور اجازه ورود به خودروی سفیر کشور بلاروس را به خط ویژه نداد، راننده او را زیر گرفت و فرار کرد، با این اقدام سفیر بلاروس، تراژدی سیلی عنابستانی به پلیس راهور تکرار تلخ‌تری داشت.

و در خبر مذکور آمده بود که چند روز پیش خودروی حامل سفیر کشور بلاروس بدون اینکه پرچم کشورش را نصب کرده باشد قصد داشت از مسیر خط ویژه خیابان ولی عصر (عج) عبور کند. با توجه به اینکه طبق قوانین موجود خودورهای سفارتخانه تنها در زمانی که پرچم نصب کرده باشند و حامل سفیر باشند اجازه ورود به خط ویژه را دارند و خودروی موردنظر پرچم کشور بلاروس را نصب نکرده بود سرباز راهور به نام فروغی اجازه ورود به آن را نمی‌دهد، اما راننده خودروی سفیر وقتی با ممانعت پلیس روبرو می‌شود، تغییر مسیر نمی‌دهد و پس از زیر گرفتن سرباز راهور به مسیر خود ادامه می‌دهد.

و خبرگزاری رکنا به نقل از یک منبع آگاه عنوان کرده بود که سرباز راهور در بیمارستان تحت درمان است، همچنین با شکایت پلیس راهور پرونده‌ای در این خصوص در دادسرای بین‌الملل تشکیل شده و تحت بررسی است و طبق آخرین اطلاعات به دست آمده با توجه به اینکه نامه دادسرا توسط وزارت امورخارجه به سفارت کشور بلاروس جهت معرفی راننده فراری ابلاغ شده است و سفارت بلاروس هیچ اقدام خاصی انجام نداده است.

اما حقیقت ماجرا چیست؟

اما در حقیقت ماجرای خبر زیر گرفتن سرباز ناجا توسط خودروی سفیر بلاروس صحت نداشت و مرکز اطلاع رسانی ناجا در مورد خبر منتشر شده در فضای مجازی از سوی یک خبرگزاری اقدام به شفاف سازی کرد.

این خبر روز دوشنبه چهارم مردادماه در یک خبرگزاری با تیتر «ماشین سفیر بلاروس سرباز راهور را به عمد زیر گرفت / روی عنابستانی سفید شد» منتشر و باعث ایجاد ابهام در اذهان عمومی شد.

همچنین در پی انتشار این خبر مرکز اطلاع رسانی ناجا خبر مذکور را تکذیب کرد، چرا که این اتفاق چند روز پیش رخ نداده است و سه شنبه پنجم مردادماه خبرگزاری یاد شده مجدداً با انتشار خبری با تیتر «جزئیات زیر گرفتن مأمور راهور توسط ماشین سفیر بلاروس / تکذیب عجولانه چرا!؟ " روی این موضوع مانور داده است و انتشار خبر دوم مجدداً به این ابهام دامن زد.

در عین حال پایگاه خبری پلیس مدعی است که سال گذشته تصادفی در یکی از خطوط ویژه تهران مانند سایر تصادف‌هایی که در این شهر رخ می‌دهند بین خودروی سفارت بلاروس و مأمور راهور ناجا رخ داد که هیچ‌گونه عمد، قصد و غرضی در آن نبود. این در حالی است که روزانه در پایتخت بیش از هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تصادف، رخ می‌دهد که یکی از آن‌ها این تصادف بود که در مسیر خط ویژه اتفاق افتاده و سپس خودرو از مسیر خط ویژه خارج شد و با توجه به اینکه عمدی در آن نبود با این تصادف، همان برخورد قانونی شد که با سایر تصادف‌ها انجام می‌شود، یعنی حضور کارشناس و تشکیل پرونده و کروکی تصادف و وارد شدن به سیر مراحل قانونی.

پایگاه خبری پلیس در ادامه عنوان کرده، اینکه یک خبرگزاری با انتشار اخبار سوخته‌ای آن هم با تیترهای جنجالی و تضعیف کننده پلیس و امنیت عمومی و خدشه‌دار کردن اذهان عمومی چه نیاتی را در ذهن می‌پروراند جای تأمل و اندیشه دارد، اینکه یک خبر سوخته و حادثه سال گذشته را دوباره به خاطر اذهان عمومی آورد آیا چیزی جز عدم توجه به اصول کارشناسی و اخلاق حرفه‌ای نیست!؟ و آیا بهتر نبود خبرگزاری رکنا با هماهنگی و انجام یک مصاحبه با متولی امر یعنی پلیس راهنمایی و رانندگی حقیقت را برای مخاطبان عنوان و شفاف سازی می‌کرد!؟

زیر گرفتن سرباز راهور توسط خودروی سفیر بلاروس صحت دارد؟

اخبار منتشر شده مبنی بر برخورد خودروی سفیر بلاروس با سرباز پلیس راهور، تکذیب شد و پایگاه خبری پلیس نقل کرد، برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر برخورد خودروی حامل سفیر کشور بلاروس با پلیس راهور در خیابان ولیعصر (عج) تهران منتشر کرده بودند که طبق بررسی‌های انجام شده خبری که مبنی بر برخورد با سرباز پلیس راهور بوده کذب است و چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

قطعاً لازم است رسانه‌ها اخبار را با صداقت منتشر کنند و اگر قصوری در این زمینه پیش آمد در راستای پیشگیری از تشویش اذهان عمومی و ایجاد تشنج بلافاصله خبر صحیح را منتشر کند تا وظیفه اصلی خود که نقل و بیان اخبار صحیح است را به جا آورد.

کد خبر 510360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.