اطفای دو ساعته آتش سوزی در ارتفاعات رکن‌آباد

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش سوزی گسترده در ارتفاعات رکن آباد بخش‌هایی از مراتع طبیعی را طعمه حریق کرد.

محمدهادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ساعت ۲۰:۰۶ دقیقه شب گذشته گزارش آتش‌سوزی در ارتفاعات رکن‌آباد از طریق تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

وی افزود: سریعاً تیم اطفایی از ایستگاه ۱۵ خود را به محل حادثه رساندند، به دلیل شعله باز در مجاورت خار و خاشاک و درختان خشکیده آتش سوزی مساحت زیادی از مراتع را دربر گرفت و حریق ایجاد شده به سرعت گسترش یافت و در حال سرایت به اطراف بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، تصریح کرد: پس از رسیدن به محل، تیم اطفا حریق با تجهیزات مخصوص به صورت پیاده خود را به محل آتش‌سوزی رساندند.

وی ادامه داد: وزش باد و استعداد محیطی محل حادثه مزید بر علت شده و هر لحظه شعله‌های حریق را گسترده‌تر و اطفای آن را برای تیم عملیاتی دشوارتر می‌کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: آتش نشانان بعد از دو ساعت تلاش بی‌وقفه، شعله‌های آتش را مهار و کاملاً خاموش کردند و سرانجام بعد از لکه‌گیری و ایمن سازی کامل محل حادثه به عملیات خود پایان دادند.

کد خبر 510322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.