فرآیند انتخاب شهردار یزد با اغلب شهرها متفاوت است

عضو منتخب شورای اسلامی شهر یزد گفت: هنوز هیچ مصاحبه ای با گزینه های تصدی شهرداری یزد انجام نشده است .

فخرالسادات خامسی در خصوص انتخاب شهردار آینده یزد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ۴۱ نفری که برای تصدی مسئولیت شهرداری یزد ثبت نام و رزومه ارسال کردند، تاکنون ۱۷ نفر شرایط لازم از نظر سن، مدرک و سابقه مدیریت میانی تشخیص داده شدند.

وی افزود: در مرحله بعدی از افرادی که برنامه ارائه داده و برنامه‌هایشان تا حدی قابل قبول باشد، برای مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در این چند روز سوالات و بعضاً انتقاداتی در زمینه نبود شفافیت در اعلام اسامی داوطلبان شهرداری یزد دریافت کردم؛ نظر شخصی من این است که همانگونه که قبلاً هم اعلام شده، در شهر یزد شیوه انتخاب شهردار از طریق ثبت نام و ارسال رزومه بوده و این فرایند متفاوت از شیوه دعوت از افراد برای این سمت در اغلب شهرها از جمله تهران است.

وی ادامه داد: به همین دلیل شاید برخی از افراد تمایل نداشته باشند اعلام آمادگی آن‌ها در این زمینه علنی شود و از طرفی اغلب آن‌ها شرایط لازم برای شهردار شدن در شهرهای با جمعیت کمتر را دارند و اعلام اسامی آن‌ها برای شهرداری یزد ممکن است در روند انتخابشان در شهرهای دیگر اثر مثبتی نداشته باشد.

خامسی یادآور شد: بر اساس توافق اعضای شورا، اسامی نهایی افراد دعوت شده به مصاحبه، اعلام خواهد شد.

کد خبر 510299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.