خدمتی دیگر در شرق اصفهان/ بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان به بهره برداری رسید

عصر امروز _ چهارشنبه ششم مردادماه ۱۴۰۰_ در قالب طرح «عید تا عید» با حضور شهردار، فرماندار و اعضای شورای شهر اصفهان، سالن سرشاخه و کود و سم بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان افتتاح و عملیات اجرایی سالن باغ و باغچه و ماهیان زینتی همچنین محوطه‌سازی آن با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۱۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان شامل سالن سرشاخه به مساحت شش هزار و ۴۰۰ مترمربع است که با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان احداث شده است.

سالن نهاده‌های کشاورزی به وسعت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و محوطه‌سازی و سیستم روشنایی و تأسیسات پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان احداث شده و به بهره‌برداری رسید.

امروز کلنگ احداث سالن باغ و باغچه و گل‌های آپارتمانی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع است که برای احداث آن ۳۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده همچنین کلنگ احداث سالن ماهیان زینتی که برای احداث آن ۷۲ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده، بر زمین زده شد.

افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۱۴ پروژه در شرق اصفهان / به وعده‌های خود عمل کردیم

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: در تاریخ بشری، حضرت علی علیه السلام در همه عرصه‌ها، در نبرد با دشمن و بیان و قلم بی نظیر بوده است، فردا غدیر خم پس از یک سفر طولانی در دهمین سال هجرت و آخرین حج تمتع، در مکانی که عبدالرحمان، ابوبکر و عثمان حضور داشتند، علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر (ص) معرفی شد.

وی افزود: در عرب شاید این رسم نباشد، پدری که در قید حیات است، فرزند خود را به برادر زاده‌اش بسپارد، اما امام علی (ع) از دوران کودکی تحت تعلیم پیامبر اکرم (ص) قرار گرفت؛ امام علی علیه السلام همچون حکیم بزرگ و فیلسوفی توانمند به سوالات مردم پاسخ داده و در خطرناک‌ترین صحنه‌ها همچون قهرمان می‌جنگید، این دانش و علم ایشان از حضور در خانه پیامبر اسلام ناشی شده است.

نوروزی افزود: در روز عید غدیر اتفاق بزرگی در تاریخ اسلام ثبت شد، غدیر خم آغاز جریانی جدید با معرفی امام علی علیه السلام بود که البته از همانجا بخشی از تاریخ آنگونه که انتظار می‌رفت، رقم نخورد.

افتتاح بزرگترین پروژه‌های عمرانی بدون هزینه‌های اضافی

شهردار اصفهان در ادامه سخنان خود گفت: در این عید، شاهد افتتاح پروژه‌هایی بدون هزینه اضافی هستیم که هر کدام می‌تواند با حضور جمعیت زیاد و مقامات ملی رونمایی شود، امروز چنین فرصتی در اختیار مدیریت شهری نیست، زیرا شهر و کشور با ویروس کرونا درگیر بوده و همچنین این امکان وجود ندارد که مقامات ملی بخواهند هر صبح تا شب برای افتتاحیه پروژه‌های مختلف در کنار شهرداری حضور یابند.

نوروزی با بیان اینکه نیم رخ شرق اصفهان روز به روز تکمیل تر می‌شود، افزود: امروز در شرق فقط نمایشگاه بین‌المللی و سالن اجلاس وجود نداشته و روز به روز چهره نیم رخ شهر دگرگون شده است در واقع در این محدوده شهر با احداث رینگ چهارم زیر ساخت‌ها آماده و پل‌ها یکی یکی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۴ افتتاحیه و کلنگ زنی در دوره پنجم مدیریت شهری فقط در شرق اصفهان انجام شد که حرکتی عمرانی با کیفیت و هدفمند بوده است.

شهردار اصفهان با اشاره به افزایش هشت برابری بودجه سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری گفت: بودجه این سازمان از ۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته که گویای اقدام بزرگ و حرکت ارزنده در این سازمان است.

وعده‌های مدیریت دوره پنجم به مردم، محقق شد

نوروزی افزود: آنچه روز اول شروع مدیریت پنجم به مردم وعده داده شد یک به یک تحقق یافته، قرار بود تکلیف گلخانه‌ها و گل فروشی‌ها روشن شده و از پرندگانی که در برخی از مکان‌های نامناسب ذبح می‌شوند، حفاظت شود، که امروز محقق شده است.

وی تصریح کرد: رفع مشکلات موتور سیکت‌های خیابان سروش، مدیریت آب مذاب کارگاه‌های طلاسازی نیز از جمله وعده‌هایی بوده که به آن عمل شده است؛ این روند باید در این شهر ادامه یابد، امروز چنین پروژه‌های بزرگی افتتاح می‌شود، فردا همزمان با روز عید غدیر نیز میدان شهدای هسته‌ای افتتاح می‌شود و مشکلات ترافیکی سه راهی شرق اصفهان بهبود می‌یابد.

نوروزی افزود: بیش از هزار میلیارد تومان فقط در این چند سال در سالن اجلاس صرف شد که در چند روز آینده افتتاح می‌شود، اگر می‌خواهیم شهر در زمینه بهزیستی قدم‌های بزرگ بردارد و امید در آن زنده بماند، باید گره‌های کور شهر باز شده، مسیرهای ترافیکی روان، آلودگی هوا کاهش یافته و برای شهروندان آسایش ایجاد شود.

اصفهان زنده است و زندگی باید در آن جاری شود

وی با تاکید بر اینکه این شهر زنده است و باید زندگی در آن جاری باشد، تصریح کرد: چشم‌انداز ۱۴۰۵ اصفهان اگر درست اجرا شود، شهر اصفهان به پیشرفت‌های بیشتری نیز دست خواهد یافت.

شهردار اصفهان گفت: یکی از بزرگترین تصفیه‌خانه‌ها در سپاهان‌شهر افتتاح شد، ۸۶ کیلومتر لوله‌گذاری در همه نقاط شهر برای آبیاری گیاهان انجام شده و همه این فعالیت‌ها بدون هیاهو و هزینه بسیار برای تبلیغات انجام شده است.

نوروزی افزود: این دوره مدیریت با همه مظلومیت‌ها خدمات خوبی ارائه کرد و اگر می‌خواهیم امید در دل جوانان و مردم شهر زنده بماند این گام‌ها باید بلند تر برداشته شود تا دیگر شاهد خشک شدن فضای سبز و تخریب محیط زیست نباشیم.

وی تصریح کرد: البته زاینده رود بزرگترین دغدغه همه مردم اصفهان است که برای حل آن اراده ملی الزامی است و قدرت حاکمیتی مستحکم برای باز شدن گره گور این مسئله لازم است.

شهردار اصفهان گفت: اگر مشکل زاینده رود حل نشود اصفهان در معرض خطرات بزرگ از جمله فرونشست زمین است و مشخص نیست در سال‌های آینده اصفهان به چه روزی خواهد افتاد، اصفهان فقط متعلق به اصفهان نیست و میراث آن متعلق به همه جهان است.

بازار گل و گیاه ارغوان با جدیدترین تکنولوژی‌ها احداث شده است

محمد مجیری، مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: در کل کشور پنج هزار هکتار سطح زیر کشت گل‌های تزئینی، سرشاخه و آپارتمانی وجود دارد در این راستا شهرداری موظف است محل‌هایی برای عرضه بدون واسطه این محصولات، فراهم کند.

وی افزود: اگر این فضاها ایجاد نشود تولیدات با مشکل مواجه شده و گردش اقتصادی این محصولات متوقف می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: بازار گل و گیاه همدانیان شهرداری اصفهان و بازار بین‌المللی سپاهان این محصولات را عرضه می‌کردند، اما شهر اصفهان با توجه به افزایش جمعیت و محدوده شهری نیازمند فضای بزرگ‌تری برای فروش گل و گیاه بود.

مجیری افزود: در بازار ارغوان گل سرشاخه در سردخانه‌های اطراف قرار گرفته و هر صبح در سالنی با مساحت شش هزار و ۴۰۰ متر مربع با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد تومان که امروز افتتاح شد، عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز همچنین سالن دیگری برای عرضه نهاده‌های کشاورزی از جمله کود، سم و ابزار کشاورزی به وسعت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان افتتاح شده و بخش باغ، باغچه و گل‌های آپارتمانی در فضایی با زیر بنای ۱۰ هزار متر مربع کلنگ زنی شد که عملیات اجرایی آن نیز توسط پیمانکار پس از کلنگ زنی آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: همچنین عملیات ساختمانی سالن ماهیان زینتی نیز از امروز شروع می‌شود، این مجموعه می‌تواند در جهت ترویج فرهنگ گل و گیاه مؤثر واقع شود.

مجیری افزود: امروز همچنین مجموعه تصفیه خانه فاضلاب آپارتمان‌های اطراف این مجموعه با اعتبار بیش از ۸.۵ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود که قرار است پساب تولید این منطقه به مدت ۳۰ سال در اختیار مجموعه بازار گل و گیاه ارغوان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای عملیات خاک برداری در این منطقه اقدامات ویژه لازم بود تا تأسیسات لازم نیز در زمین این مجموعه ایجاد شود، در واقع جدیدترین تکنولوژی‌ها برای احداث این مجموعه به کار رفته است.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری اصفهان گفت: با توجه به نزدیکی این بازار به فرودگاه شهید بهشتی امکان افزایش فعالیت صادرات و واردات گل و گیاه در این بازار فراهم می‌شود.

کد خبر 510298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بابک IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 2
    تو این بی آبی واقعاً لازمه که در اصفهان که بحران آب دارد احداث باغ و باغچه برای گل وپرورش ماهی بکنید ، هلند که می‌بینید هر روز یارانه وابری تا کی به هر قیمتی میخواهید خودکفا‌ باشید سعی کنید تعامل کردن با دیگران را یاد بگیرید
  • احمد رشیدی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    درود بر عزیزانی که خالصانه وبی ریا برای سربلندی اصفهان تلاش میکنند جناب نوروزی عزیز تشکر از شما وشورای شهر اصفهان کاش برای احداث خط مترو ی شرق اصفهان هم فکری بکنید با توجه به کارخانجات شهرک صنعتی تره بار فرودگاه باغ رضوان ووو بازهم تشکر از شما
  • احمدرضا آیتی IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    آدرس یاکروکی محل وبعبارتی لوکیشن محل اعلام نشده است.